by vectorpouch on freepik.com

כישרון 4.0: מיומנויות מפתח ללוגיסטיקה

טרנספורמציה דיגיטלית עשתה את דרכה לכל פינה בחיינו וכמובן אל עולם הלוגיסטיקה.

טכנולוגיות מתפתחות בתהליכי ייצור ומחשוב משימות מחייבות, ראשית, התאמה מצד הצוות; ושנית, עלייה באנשי מקצוע חדשים שהוכשרו ומצוידים להתמודד עם המשוכות העומדות לפנינו בתחום זה.

אנחנו כמובן מדברים על (Talent 4.0) כישרון  4.0, מושג שהתעורר במקביל למה שנקרא תעשיה 4.0 או המהפכה התעשייתית הרביעית.

מאחר וחוסר הוודאות בעולם העבודה הולך וגובר ומגפת COVID-19 רק תורמת לחוסר הוודאות. היבטים כמו דמיון, עיצוב, חקירה, התעלות, גמישות קוגניטיבית ודחיפה עצמית בקרב כוח האדם יהיו מוערכים מתמיד.

אתגרים לוגיסטיים חדשים: מדוע להתעסק בכישרון 4.0?

טכנולוגיות חדשות פתחו עולם שלם של אפשרויות מבחינת ארגון תהליכי ייצור, אחסון והפצה . אך הן יצרו גם מספר לא מבוטל של אתגרים ייחודיים עבור אנשי מקצוע בניהול. חלקם כוללים:

– ניתוח הנתונים שנאספו על ידי מערכות מרובות לצורך פרשנותם והפיכתם למידע שימושי לשימוש בקבלת ההחלטות. משימה זו מצריכה הפניית רשומות ממקורות שונים, כמו: נתוני ERP, מערכת ניהול מחסן (WMS) או תוכנת ניהול צי.

– יישום ה- WMS עצמו, היכן שעל כל החברה להיות מעורבת ואשר צריכה לפתח את הפרויקט בסנכרון מלא עם ספק ה WMS.

– רובוטיזציה ואוטומציה לשיפור תהליכים  פנים מחסניים (intralogistics ) ולהגדלת תפוקת המחסן.

– הגשמת יעדי ה last mile, המסובכים במיוחד בעידן המסחר האלקטרוני בגלל קשיים להגיע ללקוחות, התאמתם ללוחות הזמנים ולמגבלות התעבורה בעיר. 

כל הפעילויות הללו דורשות הכשרה מיוחדת ומיומנויות של אנשים, כגון יכולת הסתגלות, חשיבה אנליטית או עבודת צוות, המאפיינים המבדילים בין מועמדים לוגיסטיים של Talent 4.0.

הפרופיל של הכישרון 4.0 הכי טוב בלוגיסטיקה

מחקר הדיגיטליזציה של הפרלמנט האירופי לצורך פריון וצמיחה מציע כי עד שנת 2020 יהיו 875,000 משרות  ( Information technology) ICT  שקשות למילוי באיחוד האירופי. דוגמאות לפרופילים מקצועיים שקשה למלא כוללים מנהל תעבורה, מהנדס לוגיסטיקה או מנהל תפעול.

בהתחשב באופי האתגרים העומדים בפני המגזר הלוגיסטי, זיהוי, משיכה ושימור של כישרון 4.0 יהיה מכריע בנוף זה.

אבל איך תדעו מתי איש המקצוע הלוגיסטי המושלם נמצא ממש מולכם, אחד שמוכן לקבל את הפרדיגמה החדשה והמשתנה הזו? בדוק אם הם עומדים בדרישות הבאות:

– השכלה אוניברסיטאית, רצוי בענף כלשהו בהנדסה.

– בקיאות בשפות.

– בקיא מאוד בתהליכים ותוכנות אוטומציה.

– איכויות מנהיגות, יזומות ופתרון בעיות.

– מוח אנליטי.

– יכולת לארגן, לתכנן ולנהל צוותים.

– כישורים בינאישיים.

כישרון 4.0 נדרש גם בתפקידי צווארון כחול

כישרון 4.0 הוא לא רק חובה בתפקידי הנהלה בכירה או הנהלת ביניים. 

כדי להיות תחרותיים, חייבים לספק למפעילים פחות מוסמכים גם את הידע והכלים הדרושים להם כדי לעבור בשלום את המעבר מתהליכי עבודה ידניים בלבד לשרשרת אספקה ​​חדשה שבה אוטומציה ודיגיטציה הם השולטים.

עובדים אלה חייבים להיות בקיאים ברמת המשתמשים בתחום ה- IT של המחסן ומעורבים בפרויקטים המשולבים של Logistics 4.0  המובלים על ידי ההנהלה.

כאשר יוזמות כאלה, כמו הפעלת WMS, מתבצעות, זה נורמלי להיתקל בהתנגדות מסוימת לשינויים. להפוך את המצב הזה ואת הצוות שלך לכישרון 4.0 הוא צעד נבון:

– לשתף עובדים בעריכת תוכנית הארגון מחדש, ולתת לכל אחד תפקיד המתאים ליכולותיהם.

– דאגו להם למפגשי רענון בחינם שיהפכו אותם לאנשי מקצוע מלאים ומגוונים.

– העניקו להם הכשרה מעשית בהתאמה אישית לגבי העבודה. המפתח טמון אז בהעלאת הרף עבור כוח האדם הנוכחי ובמקביל, גיוס אנשי מקצוע חדשים המספקים את העומק והמיומנויות הטכנולוגיות של ילידי תעשיה 4.0. עם כוח עבודה זה ופתרונות האוטומציה מתקדמות, המחסן שלכם ייתפס כמחסן מתקדם המצויד בכלי הנשק הטובים ביותר להשגת לוגיסטיקה יעילה.