Photo by Miguel Bruna on Unsplash

עסקים בצל הקורונה: 5 טיפים להתמודדות ומינוף העסק

טוב כולנו כבר מרגישים את זה – משבר הקורונה כבר פה וחוסר הוודאות מורגש בכל מקום, אף אחד לא יודע באמת מה יקרה.

בתקופה הקרובה אנחנו בעלי העסקים נתמודד עם אתגרים שאת חלקם לא הכרנו עד היום– אתגרים כמו: לקוחות שמתקשרים להקפיא את השירות, ביטולים, סחורה וחומרי גלם שלא מגיעים ובעיקר- שוק בהלם ובפניקה.

כשכמפליגים בים וסערה מתקרבת יש סט פעולות שנוקטים כדי שתכנסו ותצאו מהסערה בשלום- כמו בים גם בעסקים יש מספר פעולות שצריך לעשות כדי להיות מוכנים לסערה הזו. כמה טיפים להתמודדות עם המשבר:

 

1תכינו את העסק לעבודה מרחוק עכשיו – זה יקרה בוודאות חלק מהעובדים או המנהלים יכולים להיכנס לבידוד ולא להגיע לעבודה וכל זה ללא התראה לכן חשוב להתכונן ולהבין איזו עבודה ניתן לבצע מרחוק. עסקים שיכולים לעבור לעבודה מרחוק צריכים להבין מה נדרש מהם על מנת שהעובדים והמנהלים יוכלו להמשיך ולעבוד מהבית.

למזלנו אנחנו בעידן שיש את טכנולוגיות זמינות וממש לא יקרות שתומכות בפורמטים שונים של עבודה מרחוק- אני ממליץ לכם להבין אילו טכנולוגיות משרתות את הצרכים של העסק שלכם ותתחילו לתרגל את העבודה עם הכלים האלו.

Photo by Jared Rice on Unsplash

2תבנו פורמט לעבודה מרחוק– פורמט לעבודה מרחוק צריך להכיל את המשימות, תחומי אחריות, יעדים ומטרות, אופן ואופי הדיווח ועוד פרמטרים בהתאמה לאופי העסק והתפקיד אבל ככל שתהיו יותר ברורים איך אתם רוצים שהדברים יתבצעו ככה התוצאות יהיו מדויקות יותר.

3גייסו את העובדים שלכם תיזמו איתם שיחה גם הם נמצאים במתח עצום, שתפו אותם, פעלו בשקיפות ותצרו כמה שיותר וודאות וביטחון כדי שהם יתנו את המקסימום- אתם צריכים אותם והם אתכם זה הזמן לרתום אותם.

4תישארו רגועים ובפוקוס- זה הזמן לחשיבה מושכלת לא לתת ללחץ לקחת את ההחלטות, החלטות שנלקחות ממקום של לחץ מתעלמות מהרבה פרמטרים בדרך. שקלו את האפשרויות חפשו את ההזדמנויות חדשות וזה לוקח אותנו ישר לטיפ החמישי והאחרון-

5בכל משבר ישנה הזדמנות חשוב לזהות אותה או ליצור אותה– זה הזמן לגמישות מחשבתית ואם תשחקו את המשחק נכון יכול להיות שהלימון יהפוך לימונדה.- אני מכיר כבר כמה עסקים שכבר ממנפים את המשבר לטובתם.

 

 

אז נשאר לי לאחל לנו שנהיה בריאים, שהמשבר יעבור במהירות ובעיקר שנצא ממנו מחוזקים.