Photo by Ameen Fahmy on Unsplash

איך מיישמים חדשנות בשטח

ניצבים מול בעיה ? יישומי חדשנות פרקטיים לעזרתכם
ולא… אנחנו לא מדברים על להתחיל להוציא כספים על יועצים וטכנולוגיה

מילה מאוד נפוצה היום היא חדשנות , כאשר יש אתגר בפנינו ומדברים על חדשנות הרבה חושבים כי פירוש הדבר הוא לרכוש טכנולוגיה חדשה, אך לא תמיד הפתרון הוא הוצאה כספית. הרבה פעמים ניתן לפתור בעיה באמצעות שינוי סדר בתהליך או שימוש באמצעים קיימים על ידי שימוש בכליי

חדשנות שימושיים.

ראשית כאשר אנחנו ניגשים לפתרון הבעיה יש לזמן לדיון אנשים הנוגעים ישירות לבעיה וגם אדם או שניים שהם לא מכירים את הסוגיה אבל בעלי יכולת חשיבה מחוץ לקופסא, אותם אנשים יספקו לנו פרספקטיבה שונה לנושא ויקדמו אותנו לעבר הפתרון.

בפגישה עצמה חשוב לפתוח ולהציג בפני הקבוצה את האתגר שעומד בפנינו, לאחר הצגת האתגר יש לבצע תהליך שיגרום לנו לגשת לנושא כדף חלק ללא מחשבות או פתרונות מקדימים לנושא, היות וחלק מן המשתתפים מחזיקים כבר באיזשהו רעיון לפתרון הבעיה.

לכן אנחנו מבקשים מכל הנוכחים לרשום את הפתרון שיש להם ומכניסים אותו למעטפה שאותה נצרף לפתרון הסופי, ככה הרעיון שלהם גם יבוא לידי ביטוי וגם ניתן להמשיך בצורת חשיבה חדשה.

כעת כשאנחנו עם דף חלק במוחנו ניתן להתחיל…

Photo by Henry & Co. on Unsplash

בשלב הבא נבצע פירוק לתתי מרכיבים של התהליך עמו יש לנו בעיה,בצעד זה אנחנו מפשטים את התהליך, מכלילים את כל הצעדים והגורמים המעורבים בו עד לפרטי פרטים כולל תהליכים מקדימים.

לדוגמא: במידה ואנחנו חנות בגדים ויש לנו בעיה של תורים ארוכים בקופה, למעשה יש בעיה בחווית הקנייה ולכן אנחנו נכלול בחווית הקנייה גם שלבים מקדימים לעמידה בתור, כגון שלב המדידה בתאי ההלבשה.

אנחנו נרשום את כל המרכיבים על הלוח ונחלק אותם לקטגוריות לדוגמא: גורמים אנושיים , טכנולוגים ותפעולים. ניתן להראות ולפתוח את המשתתפים בדיון לפתרונות שונים וחדשניים שיושמו בארגונים אחרים לדוגמה: ישנה רשת אופנה אשר נתקלה בבעיה דומה, והציבה קופות מחוץ לתאי ההלבשה ובכך חסכה ללקוחות שלה

זמן המתנה ארוך.

דוגמאות הללו וכן דוגמאות נוספות של שינוי סדר או תפקיד של מרכיבים בתהליך יפתחו את ראשם של המשתתפים לרעיונות חדשים.

לאחר שעשינו מיפוי ורשמנו הכל נחלק את המשתתפים למספר קבוצות ונקצה להם זמן לחשוב על פתרונות לתהליך כאשר בכל קבוצה יש אחראי על הרישום ואדם נוסף ששם לב לזמן.

בתום הזמן ניתן זמן לנציג מכל קבוצה להציג את הפתרון שלהם לנושא.