Photo by Esteban Lopez on Unsplash

התפתחות ענף הקנאביס והתאמת שרשרת האספקה בהתאם לדרישות הענף

מכיוון שקנאביס הוא עדיין טריטוריה חדשה שלא הוגדרה עבור מדינות רבות, חשוב לדעת מה מבדיל את שרשרת אספקת הקנאביס מתעשיות אחרות, במיוחד כשמדובר במוצרים הקשורים למזון דוגמת מוצרים אכילים.

בכל מגזר עסקי משתמשים ומפעילים רשתות האספקה, מערכות מסיביות של ארגונים, פעילויות, אנשים, מידע ומשאבים הכרוכים באספקת מוצרים או שירותים ללקוחות ברחבי העולם. כמו בכל העסקים הנוגעים לקנאביס, מי מגדלים ועד קמעונאים, שרשרת אספקת הקנאביס היא תחום מפוקח ביותר העומד בפני אתגרים ייחודיים מכיוון שחוקיות הקנאביס אינה מוסדרת בכל קצוות השרשרת, ובעיקר אם ההפצה הינה למדינות שנושא זה עדיין לא חוקי ברמה הלאומית.

התעשייה פיתחה לאורך זמן חברות טכנולוגיות חדשות לחלוטין שעוסקות בתחום הקאנביס, המוקדשות אך ורק לטכנולוגיה של מעקב החל מהזריעה ועד למכירה ולאספקה, או ליתר דיוק, לעקוב אחר תנועת הקנאביס בכל שרשרת האספקה של כל מדינה נתונה.

זו הסיבה שחובה לדעת ולהבין לעומק את הנחיות הרגולציה והתאימות הקשורות לקנאביס.

התאמה ודיווח לרשות המחוקקת

מעמדו החוקי של קנאביס מתפתח מדי שנה. לכל מדינה ומדינה אשר פועלת לכיוון לגליזציה של קנאביס, למטרות רפואיות או למטרות פנאי, יש שרשרת אספקה עצמאית לחלוטין מתחילתה ועד סופה, כך שהצעד המכריע הראשון הוא לוודא שאתה עומד בכל החוקים והתקנות בכל מדינה. לתעשיית הקנאביס יש סביבת חקיקה המשתנה במהירות, והיותך מחוץ להתאמה ולציות אפילו פעם אחת יכולה להביא לסגירה, קנסות ואפילו כניסה לכלא.

החל מעיבוד הצמח ועד מכירת המוצר, מתבצעת אכיפת חוקים מאוד הדוקה כדי לוודא שכל אמצעי הזהירות הנאותים קיימים. ענף הקנאביס צומח במהירות והיום הוא בעלייה של 15% לעומת השנה שעברה, אך הוא עדיין חדש מאוד. מעבר לכך, הענף בכלל עדיין נושא סטיגמה שלילית, כך שכל טעויות מוטעות בשרשרת האספקה עלולות לגרום לפגיעה באסוציאציות למותג שלכם ולפגוע עוד יותר במוניטין של הענף כולו.

על מנת לוודא כי חברות פועלות על פי הכללים, מתרחשת ביקורת רגולטורית שנעשית על ידי המדינה על מנת לתת דין וחשבון על עסקי קנאביס. יש לדווח למדינה במגוון דרכים ובזמן אמת על כל פעולה, כל שינוי במעמדו או בתנועתו. זה המפתח לשמירת העסק שלכם במעמד חוקי.

שרשרת אספקה של מוצרי קנאביס

יישום שרשרת אספקה למוצרי מזון שמיוצרים מקנאביס הם ייחודיים בכך שהם עוברים בדיקות בטיחות ועוצמה נוספות, המופצות לרוב על ידי המדינה. לדוגמה, שרשרת אספקה טיפוסית למאכלים מקנאביס תכלול את גידול היבול של הצמחים, ואז מתבצע הייבוש הראשוני. לאחר מכן, הפרח המיובש יועבר לשם ביצוע תהליכים שונים לחילוץ וריכוז ה- THC, CBD ורבים אחרים בכדי לייצר תרכובות טבעיות עבור הצרכן הסופי. אז יש לבדוק את התרכובות אלה  לגבי חומרי הדברה שונים, מתכות כבדות והחוזק של התרכובת, ובשלב זה ניתן למכור ליצרן המזון.

לאחר שהמוצרים המוגמרים מוכנים, מבוצעת בדיקת אבטחת איכות נוספת, ובשלב זה ניתן סוף סוף לתייג את המאכלים למכירה. יש לתייג כל מאכל עם מזהה ייחודי ומעקב ייחודי נוסף, המאפשר לרשויות אכיפת החוק והרגולציה לעקוב אחר הפריט  חזרה אחורה בכל השרשרת בחזרה לתרכובות ולתרכיזים ,לצמחים שנקטפו ואפילו לצמחי המקור אשר מהם שיבוטו. כדי לחזור ולהדגיש, כל שלב ושלב נרשם ומתועד.

התייעלות בפרוטוקול עסקאות מזריעה – למכירה

בתעשיית הקנאביס חברות התאמה ובקרה שונות הפועלות במרץ כדי לייעל פעילויות הגוזלות זמן. זה כולל יצירת תוויות, חשבוניות ועדכון תפריטים עם מלאי זמין דרך שוק חי. לחברות מסוימות יש  תוכנה המיועדת להתאים לזרם הדרישה בהתאם להיצע ולביקוש ועושה חלק מהתהליכים שציינתי קודם מאחורי הקלעים ובאופן אוטומטי.

אפילו עבור ותיקים בתעשייה, זה יכול להיות מבלבל ולא תמיד אתה יכול  לדעת אם אתה עושה את הדבר הנכון או לא, ואם הצעדים הבאים שלך הם נכונים או לאו.  היתרון הגדול בשימוש בחברה המתמקדת בטיפול בהתאמות וברגולציה לעסק שלך היא שסביר להניח שבשורות חברה זו יש מומחים לתעשיית הקנאביס שמנוסים וחוו כבר את המצב שבה אתה נמצא והם מדברים בשפה של קנאביס, וכל מטרתם היא להקל על חייך.

פעילויות הציות והתאמה מספקות ערך מינימלי לעסקי קנאביס  חוץ משמירה על החוקיות של העסק . חברות ציות והתאמה מכירות בכך שיש תחושה שהשירות שלהם הוא בזבוז עצום של זמן וכסף לבעלי עסקים, והקמת ובניית עסק היא אחד הדברים הקשים ביותר שאדם יכול לעשות. מכיוון שכך, חברות אלה משלבות בנוסף לפעילויות מעקב אחר תאימות ומעקב אחר השרשרת מזריעה- למכירה עם פעילויות קריטיות לעסקים – כגון ניהול מלאי וניהול נקודת מכירה.

תעשיית הקנאביס מתפתחת מאי פעם, והדרך היחידה להכיר אותה היא להיכנס אליה לאט ובזהירות  וללמוד אותה. התעשייה צומחת במהירות ומקבלת בברכה שחקנים נוספים רבים למשחק, רק וודאו שאם וכאשר אתם פותחים עסק בתחום הקנאביס, עקבו אחר הכללים כדי להבטיח שאתם מכוונים להצלחה.