by wavebreakmedia_micro on freepik.com

מסחר מאוחד (Unified Channel): צו השעה של הקמעונאים

המטרה של מרבית הקמעונאים כיום היא להציע ללקוחות חוויה אישית ורב ערוצית כאשר הם מחליטים לעשות קניות. אך מה קורה כאשר תהליכים רב-ערוציים ותהליכים כלל-ערוציים מתפרקים? הלקוחות של היום מחפשים חוויה עקבית בכל הערוצים.

לעיתים קרובות זה יכול להיות קשה עבור קמעונאים שכן צרכנים רבים מאמינים כי החוויות הקמעונאיות שלהם אינן חלקות כמו שהיו צריכות להיות ברחבי הערוצים. האסטרטגיה האחרונה להילחם בנושא זה היא מסחר מאוחד.

המסחר המאוחד חורג מעבר למסחר הרב ערוצי , מה שמציב את חוויית הלקוח במקום הראשון, מפרק את הקירות בין מגוון ערוצים פנימיים ומינוף פלטפורמת מסחר אחת. הרעיון של פלטפורמה יחידה ומרכזית בזמן אמת לכל נקודות ההתקשרות של הלקוחות הוא יסוד מרכזי של המסחר המאוחד. פלטפורמת מסחר אחידה היא לא סתם העתיד בחנות או בפלטפורמת האינטרנט, אלא משלבת נקודות מכירה, נייד, אינטרנט ומוקד טלפוני לפלטפורמה משולבת אחת. זה הפך לצו השעה החדש ברשת הקמעונאית.

מסחר מאוחד לעומת ערוצים כלליים

קישוריות זו היא המפרידה בין פלטפורמות מסחר מאוחדות לתהליכים רב-ערוציים עם מערכות שונות. רוב הקמעונאים מחזיקים מערכות אישיות לכל ערוץ. לעומת זאת, מסחר מאוחד מאפשר לסוחרים לשתף נתונים בזמן אמת על פני העסק ומערכותיו.

פלטפורמות מסחר אחידות מבוססות ענן יכולות, למשל, לאפשר ללקוחות לראות מחירים שוטפים וזמינות מלאי בכל עת מהמכשירים הניידים שלהם. מבחינה קמעונאית, באמצעות פלטפורמת מסחר אחידה, סוחרים מסוגלים לעדכן כמויות מלאי על פני ערוצים בזמן אמת בעת מכירתם בערוצים מרובים. קמעונאים יכולים להשתמש במידע זה כדי לקבוע את רמת האיוש, עלות הטובין ואת מלאי החנויות ומרכזי ההפצה.

אלה אינם היתרונות היחידים של פלטפורמת מסחר אחידה. שילוב מערכות עשוי גם לעזור לקמעונאים להימנע מטעויות יקרות שיכולות להתרחש בעת שימוש במערכות נפרדות. זה יכול למנוע מקמעונאים למכור פריט שאינו במלאי, למשל. בנוסף, מסחר אחיד מקל על הקמעונאים לספק אפשרויות לצרכנים, כמו רכישה מקוונת ואז איסוף או החזרת סחורה.
בחנות. זה יכול, בתורו, לעזור להגדיל את המכירות ולמשוך לקוחות חדשים. פלטפורמת מסחר אחידה יכולה גם לייעל תהליכים עסקיים כמו מימוש הזמנות.

by sweefit.com

אתגרים באימוץ אסטרטגיית מסחר אחידה

בעוד המסחר המאוחד מציע יתרונות רבים אלה, הקמעונאים ממעטים לאמץ את הפלטפורמה. מכיוון שהם טוענים שהיא "זקוקה לשיפור". אז מה הם האתגרים? 

ראשית, קמעונאים עדיין משתמשים בטכנולוגיה מדור קודם ומערכות נפרדות שפותחו עבור כל ערוץ. לקמעונאים ברוב המקרים היו מערכות נפרדות לניהול מלאי ומערכות נפרדות לניהול הזמנות, ניהול קשרי לקוחות (CRM) וסחורה. קמעונאים רבים מחזיקים כיום בטכנולוגיה שונה וסעיפי העלות משוכפלים כמעט בכל נקודת מגע של לקוח.  התקנת תשתית חדשה לאימוץ פלטפורמת מסחר אחידה תדרוש גם זמן רב והון רב, מה שעלול גם לגרום לקמעונאים מסוימים להיבהל.

 

עם זאת החדשות הטובות הן שעד סוף 2021, 81% מהקמעונאים אומרים שהם ישתמשו בפלטפורמות מסחר אחידות, כדי לתמוך במסחר בכל פלטפורמות העסק: חנויות העסק, משתמשי המובייל והאינטרנט. אלה גם חדשות טובות לצרכן מכיוון שהיא תאפשר לקמעונאים לספק מוצרים ושירותים בהתאמה אישית ושירות לקוחות משופר. קמעונאים מצידם צריכים ליהנות מהגדלת המכירות על ידי מתן חווית לקוח טובה יותר וכן ירידה בהוצאות על ידי אימוץ תשתית טכנולוגית פשוטה יותר. לדוגמה, "טכנולוגיות עדכניות מאפשרות שילוב בזמן אמת וארכיטקטורת מערכות דינאמית התומכת בשירותי הביקוש הצפויים על ידי הלקוחות כיום".


פתרונות תוכנה תואמים למסחר מאוחד.

מרבית התוכנות לניהול מחסן (WMS – warehouse management system ) המובילות מסייעות למימוש פלטפורמות המסחר המאוחדות הללו. על ידי מודול  למגזר הקמעונאי שמאפשר הפצה יעילה על ידי כך שהיא מאפשרת לקמעונאים לייעל משימות בתוך המחסן ולהשתמש במודיעין עסקי כדי לקבץ הזמנות מוכנות באופן אוטומטי. התוכנות כוללות גם מודול למסחר אלקטרוני שיש בו יכולת משופרת רחבה יותר ומשתמשת לניהול מצבי אחסון שונים הכרוכים בליקוט הזמנות לחנות המקוונת של הקמעונאי. פתרונות אלה הופכים את המחסן של הקמעונאי לתחרותי יותר ומוכן להתמודד עם הפצת המוצרים הנמכרים ברשת. מודול ה- WMS למסחר אלקטרוני מסייע לחברות בצמיחה גבוהה ולאלו  שצריכות לעמוד בקצב הנסיבות המשתנות, למשל קמעונאים המאמצים פלטפורמת מסחר אחידה.

פתרונות תוכנה אלה הולכים יד ביד עם הטכנולוגיה הקיימת למסחר אחיד, שיכולה לספק נתוני לקוחות בזמן אמת כמו העדפות מוצר ורכישות קודמות. טכנולוגיית מסחר אחידה יכולה גם להציע נראות בזמן אמת למידע על לקוחות, מוצר, מחיר, מלאי והזמנה בכל הערוצים. באמצעות נתונים כאלה, קמעונאים יוכלו לאמוד טוב יותר את הביקוש של הצרכנים, מה שיכול לייעל את שרשרת האספקה שלהם.

כפי שכבר תואר, היתרונות של פלטפורמת מסחר אחידה הם רבים ושונים, וקמעונאים רבים שוקלים ברצינות ליישם אסטרטגיה זו בעתיד הקרוב, אם  הם לא עשו זאת כבר. "פלטפורמת מסחר אחידה היא הצורך החדש (צו השעה) לטיפול בהזמנות  וניהול מלאים על פני ערוצים בזמן אמת."