עתיד של תיוג המזון מה צפוי בשנת 2021

Designed by Pixabay

עתיד תיוג המזון: מה צפוי בשנת 2021

חברות נוקטות בצעדים רבים מאי פעם לריכוז, פשטות וסטנדרטיזציה של תהליכי התיוג שלהן. זה בא לידי ביטוי באינספור טרנספורמציות דיגיטליות, אימוץ ענן והתכנסות של מערכות תיוג.

שנת 2020 הייתה שנה פרועה עבור יצרני המזון ורשתות האספקה ​​ברחבי העולם, ובמוקד האתגרים הרבים השנה היה מרכיב אחד צנוע ועם זאת חיוני לייעול הפעילות והבטחת ההצלחה – התווית.

כמו שנים רבות, בשנת 2020 נרשמו אינספור החזרות  עקב אלרגנים עם תיוג שגוי, אך שנה זו חוותה גם סוגיות חדשות ומתפתחות שהיו בלתי צפויות לחלוטין. לדוגמה, בטרוף לזרז רשתות אספקה, ה- FDA החל לאפשר החלפת מרכיבים ללא עדכוני תוויות, והיה צריך להמציא מחדש את תהליכי העבודה כדי לנהל את השיבוש שנגרם על ידי מגבלות בתוך הבית.

מכיוון ש -2021 מבטיח להיות באותה מידה קשה ועם קצב מהיר, עסקים יצטרכו לוודא שהתיוג שלהם יהיה תואם אם הם רוצים לעמוד באתגרים חדשים ולהתעדכן במגמות שהופכות רשתות אספקה ​​וייצור מזון. לכן, כדי לעזור לארגונים לתכנן את שנת 2021, הנה כמה תחזיות לגבי עתיד ניהול תווי המזון והמשקאות שיכולים לעזור לעסקים להכין את פעילותם לשנים הבאות.

פחות טבחים במטבח – ניהול תוויות יתכנס וירכז

מעבר לשנת 2021, עסקים מחפשים יותר ויותר אחר פתרונות משולבים לכל דבר, החל מתוויות מפעל ועד ניהול יצירות אמנות ושיווק ישיר. בשל התפתחות זו, המגמות שבאות לפתחנו ישבשו את שוק התיוג.

צפו לראות יישומים נוספים של מערכות ניהול תוויות מרכזיות שיכולות להתממשק עם מגוון רחב של מכשירים ולבצע מגוון גדול של פונקציות. מערכות אלו יוכלו להשתלב גם במערכות בדיקה חזותיות  ראייה וכן במערכות ביצוע ייצור (MES), מערכות תכנון משאבים ארגוניות (ERP) ומערכות ניהול מחזור חיי מוצרים (PLM).

התפתחויות אלה ייעלו את הפעילות ויהפכו את רשתות אספקת המזון ליעילות ובטוחות יותר באותה נשימה.

ארגונים יתחילו להשתמש בשירותי נתונים נוספים המזוהים עם תוויות בשנת 2021

יחד עם עליית האינטגרציה במערכות ניהול תוויות, השימוש בשירותי נתונים יראה צמיחה בענף התיוג. הגירה לצורות מרחוק מקוונות של ניהול תוויות ריכוזיות תסייע לארגונים לנהל נתוני תיוג מזון, אשר יספקו אינטליגנציה לפעולה לאינספור עסקים המעוניינים לייעל את תהליכי התיוג שלהם.

הנגישות והשימוש המוגבר בנתונים מבוססי תיוג יביאו להתייעלות ברחבי הענף. לדוגמא, יצרני מדפסות יוכלו לגשת ליותר מידע על ביצועי המדפסות. כמו כן, ספקי מערכות תיוג יוכלו להבין טוב יותר באילו תכונות הלקוחות משתמשים ובאילו תכונות הם אינם משתמשים.

הפעילות בענן תמשיך לעלות

כזרז למגמה זו שהולכת וגדלה, הפנדמיה הפכה לאסטרטגיה ראשונה בענן חיונית להבטחת תוויות ברורות ומדויקות בעולם החדש של "הסגר" ועבודה מרחוק. כעת, כשאנחנו עוברים לשנת 2021 ואילך, גישת תיוג משולבת ראשונה בענן תמשיך לצמוח כדי לסייע בעבודה מרחוק, עמידה ברגולציה ועוד.

משווקים בעלי ערך מוסף של מערכות מבוססות ענן שיעזרו לייעל את תיוג המזון, למשל, נאלצו להסתגל כדי לספק שירות לקוחות ללא אינטראקציות פנים אל פנים. אנו נמשיך לראות אותם עוזרים ללקוחות בניהול מערכות חדשות באמצעות הענן כאשר עסקים נוספים ימשיכו להעביר את פעולות התיוג מחוץ לאתר.

ניהול תוויות מבוסס ענן יהיה גם חלק בלתי נפרד משיפור אבטחת איכות, תאימות ויעילות לתיוג מזון מכל מקום. לדוגמא, כל משתמש מרוחק מורשה יוכל לגשת למיקום מרכזי בכדי לשנות ולהדפיס את התוויות המעודכנות ביותר. ניתן לעקוב אחר אירועי מערכת ותהליכי עבודה גם למרחקים עצומים, מה שמקל על איתור שגיאות עתידיות או על תיקון בעיות.

שיטות עבודה מומלצות (best-practice) לעבודה מרחוק יהיו חיוניות בעתיד הנראה לעין

מגפת  וירוס הקורונה (COVID-19) שינתה באופן בלתי נמנע את עולם תוויות המזון. זה מניע שיטות עבודה חדשות ויעילות יותר שנמצאות כאן כדי להישאר. למשל, ספקים רבים שינו את הכלים והפתרונות שלהם כדי לייעל את השיטות המרוחקות לניהול תוויות.

אם פעם משווק בעל ערך מוסף או טכנאי האחראי על ניהול תוויות מזון נדרשו להיכנס לאתר, כעת רבים נעשו מיומנים לספק שירותי תיוג מרחוק.

ניתן לבצע משימות כמו קביעת תצורה של יישומים או תכנון תוויות חדשות מכל מקום, בעוד שספקי ניהול תוויות ברחבי העולם יכולים גם לפקח על נפח וסוגי התוויות המודפסים כדי להבטיח יעילות אופטימלית.

בדיקת חזותית (Vision inspection) תחולל מהפכה באבטחת האיכות

טכנולוגיית בדיקה חזותית (Vision inspection) תספק את השיטה הטובה ביותר לעסקים לאשר את איכות התווית בשנת 2021.

ראשית לאבטחת איכות מקומית ומרוחקת, טכנולוגיה זו מבטיחה כי טקסט וברקודים על גבי התווית הם מושלמים, וכתוצאה מכך היא מבטיחה כי תוויות מודפסות באופן שבו הן אמורות להיות מודפסות.

בשנת 2021 נראה כי מערכות בדיקת חזותית משתלבות במלואן במערכות ניהול תוויות. זה יעניק לארגונים לולאה סגורה וביטחון, מכל מקום, כי תוויות מודפסות במדויק.

שינוי מוליד שינוי, אז אל תעמדו במקום

כאשר שנת 2020 כבר מאחורינו אך עדיין עמוק בזיכרון, חברות נוקטות בצעדים רבים מאי פעם כדי לרכז, לפשט ולתקנן את תהליכי התיוג שלהן. זה בא לידי ביטוי באינספור טרנספורמציות דיגיטליות, אימוץ ענן והתכנסות של מערכות תיוג.

מגמות אלה פירושן רשתות אספקה יעילות יותר ותוויות מזון בטוחות יותר, אבל גם שהתחרות היא חריפה מתמיד. אז אם לא שיניתם את התיוג שלכם באופן דיגיטלי, למה אתם מחכים?