Designed by freepik.com

שש עקרונות לכתיבת תקציר מנהלים מנצח

למשקיעים אין הרבה זמן לקרוא את כל התוכנית העסקית שלך גם אם היא קצרה. הדרך הטובה והמקצועית ביותר לתפוס את העין שלהם היא באמצעות תקציר מנהלים קצר של גג 2 עמודים.

תחשבו על זה כמו עלון שיווקי עם טקסטים וגרפיקה עיצובית שמדגישה את היתרונות של המוצר והחברה שלך.

ברגע שעיצבת את זה יפה – קיבלת את תשומת הלב שלהם – עכשיו התוכן הוא החשוב. דלגו על הסלוגנים השחוקים ואל תגזימו עם חזון בעננים בלי רגלים על הקרקע. מה שחשוב הוא להדגיש את המידע הכי רלוונטי מהמצגת/ תוכנית העסקית שלך. חברו את זה עם תחזיות פיננסיות ומה סכום ההשקעה שאתם צריכים כדי להגיע למטרות או רווחים שלכם.

1 – התחילו עם הכאב של הלקוחות והפתרון שלכם לבעיה הזו.
פה אתם בעצם רושמים את נאום המעלית שלכם ומה הערך/יתרון שאותו אתם מציעים ללקוחות שלכם לפי התוכנית העסקית. וותרו על "החזון שלנולשנות את העולם" ותוותרו על שיעורי היסטוריה למיניהם. טוב להוסיף פה את הפתרון שלכם לבעיה ומצב המיזם כיום.

2 – תראו שיש לכם שוק גדול עם אופציות גדילה.
משקיעים מצפים לראות הוכחות אמינות מצד שלישי שגודל השוק שאתם מכוונים אליו הוא בעל שווי גדול. כמה שיותר גדול – יותר טוב.

3 – הוסיפו את היתרון שלכם לעומת המתחרים.
פטנטים וזכויות קניין רוחניות מהוות יתרון תחרותי אמיתי עבור סטארט-אפ. רשמו מה היתרונות שלכם לעומת המתחרים שלכם בשוק. זה מצריך מחקר מעמיק על המתחרים שלכם ואם אתם חושבים שאין לכם אז זה אומר שלא עשיתם את העבודה הנדרשת.

Photo by Helloquence on Unsplash

4 – הציגו באופן ברור מה המודל העסקי שלכם.
אם אתם מפתחים אפליקציה ונותנים אותה בחינם זה מדליק אבל אין פה כסף לתת למשקיע ולכן הוא לא ישים על המיזם הזה כסף. חשבו איפה אתם יכולים להרוויח ולהחזיר את ההשקעה.

5 – ספרו על הצוות בחברה והדגישו למה הם הכי טובים לאתגר הזה.
חשוב מאוד לרשום בקצרה על כל המייסדים והיועצים של החברה – מההניסיון והמומחיות שלהם ואיך הם תורמים לפיתוח החברה.

6 – עשו תחזית הכנסות, הוצאות וציפיות השקעה.

אם אתם לא מוכנים להציב לעצמכם מטרות ולהיות רציניים אל תצפו שמשקיע ישים עליכם כסף. פה זה המקום גם להוסיף את היעדים שלהחברה שכוללים זמני פיתוח והשקה של המוצר.