Photo by Diego San on Unsplash

כך נכון להיערך כשנפסקת המשכורת

כשמחפשים עבודה עשויים להתקל בסיטואציה בה אין יותר משכורת. כך נכון להערך כשנפסקת המשכורת

זה קשה להתמודד עם מציאות חדשה, שבה המשכורת הרגילה כבר לא נכנסת לחשבון הבנק, ולהתמודדות הזו השלכות רבות על החיים. מציאות נוספת איתה צריכים להתמודד היא אורך תקופת החיפוש של עבודה חדשה: בשנים האחרונות לוקח זמן רב יותר למצוא עבודה ראויה. כל כך הרבה אנשים מתמודדים עם המציאות הזו. מה חשוב לדעת ולעשות כנמצאים במצב בו נפסקת המשכורת אשר לה רגילים?

נתונים חשובים שכל מחפש עבודה צריך לדעת

הכלים שלך חייבים להיות מחודדים ופותחי דלתות
הכלים הנדרשים למציאת עבודה הינם “נאום מעלית” קצר, ברור ורותם, וקורות חיים פותחי דלתות.

לירות לכל הכוונים
תפיצו את היותכם מחפשי עבודה לכמה שיותר אנשים. למקסימום אנשים. לכל מי שאתם פוגשים- נצלו אירועים משפחתיים/חברתיים, נצלו את השיחות בגני השעשועים ואפילו את התור הארוך בסופרמרקט או אצל הרופא. אך לפני כל זה – הצטיידו ב”נאום מעלית”, שמטרתו להסביר בקצרה ובבהירות מה אתם מציעים, מה אתם מחפשים, והכי חשוב- לרתום את האנשים איתם מדברים.
המשמעות של “לירות לכל הכוונים” היא לפעול בכל דרכי ההפצה (אנשי הקשר, פניות יזומות לחברות, חברות השמה ומודעות דרושים) גם אם חלק מהדרכים אפקטיביות פחות.

הכי חשוב למנף כל הזדמנות תוך שימוש בכל דרכי ההפצה- לדוגמא – התפרסמה מודעת דרושים- אפשרות ראשונה היא לשלוח קורות חיים. אפשרות שנייה ומומלצת יותר- לנסות להגיע למגייסים לאותה משרה על ידי השימוש באנשי הקשר, בפניה יזומה, וכמובן שמומלץ להיעזר ברשתות החברתיות לאיסוף מידע נוסף, שיקדם אותך.

אם לא חוזרים אליך מה ניתן לעשות
אם כל מה שאתם עושים לא מייצר תוצאות, אל תניחו ותתייאשו- זה לא יקדם אתכם! בדקו מה ניתן לשנות, שנו ופעלו שוב. אספו מידע על ניהול נכון של התהליך, על יצירת כלים מחודדים ומשובחים כי זו הדרך לקצר תהליך ולמצוא מהר יותר עבודה.

 

הערכות כלכלית:

זכאות לדמי אבטלה
הדבר הראשון והדחוף ביותר שיש לעשותו בתקופה זו מבחינה כלכלית הוא לברר זכאות לאבטלה, להגיש בזריזות את מסמכי התביעה ולהירשם בלשכת התעסוקה.

ביטוח המנהלים או קרן הפנסיה
מומלץ לא לפדות את מרכיב הפיצויים (כי זה מקטין מאד את הסכום שנצבר לפנסיה); ולהמשיך את תשלומי ביטוח המנהלים/קרן הפנסיה בהסדר ריסק זמני (בפרמיה מינימאלית) לפני שימלאו 3 חודשים מסיום העבודה- כך נשמרות רצף הזכויות שלך ותמשיך להיות מכוסה במקרה של נכות או מוות (חס וחלילה).

ביטוח בריאות פרטי קבוצתי
מומלץ להמשיך את הפוליסה באופן פרטי, בדרך כלל ניתנת הנחה משמעותית ומיוחדת לפורשים.

בניית תקציב
מומלץ לבנות תקציב מיוחד לתקופה בה אינך מועסק, לפי גובה ההכנסה בתקופה זו (תמיד ניתן לעדכן שוב את התקציב לאחר מציאת עבודה בהתאם לרמת ההכנסה החדשה). בצע מעקב אחר ההוצאות באופן שבועי, כדי שתוכל לשלוט בתקציב עוד במהלך החודש כדי לא להצטער בדיעבד.

שימור וטיפוח מאגרי האנרגיה
זוהי תקופה לא פשוטה שגוזלת המון אנרגיה,והאנרגיה שלכם היא מצרך יקר ולכן חובה לשמור, לטפח ולנהל את מאגרי האנרגיה.
הקדישו לעשייה שממלאת אתכם באנרגיה, לפחות שעה שעתיים ביום.

הקדישו זמן לאנשים שהשהייה איתם ממלאת אתכם באנרגיה, ותשתדלו להקטין חיכוך עם אנשים שגוזלים מכם אנרגיה.
זכרו שיש גלי אנרגיה והשתמשו בתבונה בעוצמתם- לאורך תהליך של מציאת עבודה חווים מחפשי עבודה רבים תהומות מרוקני אנרגיות (לדוגמא -כשמקבלים תשובה שלילית, כששום דבר לא מתקדם וכו’), ופסגות אנרגיה (כשיש תפקיד נכסף באופק, וככול שמתקדמים בתהליך האנרגיה והחיוניות עולות ועולות). כשאתם בפסגת אנרגיה המשיכו לפעול למציאת עבודה. על פי רוב, במצב זה מחפשי העבודה מניחים לתהליך החיפוש ומקווים להתקבל לעבודה המוצעת.

במקרים כאלה, אם מתקבלת תשובה שלילית עומק התהום גדול יותר מהפסגה בה הייתם קודם לכן. בדרך כלל, הדרך הטובה ביותר לצאת מהתהום זו היא באמצעות תגובות שתקבלו כתוצאה מפעילות שעשיתם קודם לכן. לכן, דווקא כשיש תפקיד נכסף בפתח, תקדישו זמן רב יותר למציאת עבודה, שכן החינניות והביטחון שאתם מקרינים עשויים לשפר את האטרקטיביות שלכם ואת סיכוייכם למול מתחריכם.
היו נאמנים לעצמכם – אם אתם מרגישים מרוקנים מאנרגיה(יש ימים כאלה), תניחו לעצמכם ואל תפעלו באותו יום למציאת עבודה, אך הציבו יעד ליום המחרת, ותתחייבו בפני עצמכם לבצע אותו.

ולסיום תזכרו, שהחיים הם אפקט של זברה וכשנמצאים בפס הלבן לא מאמינים שהפס השחור יגיע, וכשמגיע הפס השחור לא מאמינים שהפס הלבן יגיע. והוא מגיע. תפעלו נכון על מנת להגיע מהר יותר לפס הלבן.