Photo by Denis Degioanni on Unsplash

חוקי היקום – שמונה אמיתות נסתרות על הצלחה

בימים האלו כל הצלחה מקבלת תשומת לב, אנשים שמצאו עבודה משתפים את דרכם ותובנותיהם כדי לעודד ולעורר השראה באחרים, בעלי עסקים שמצאו את הדרך לשגשג כלכלית למרות ההגבלות, חולקים את הידע והכלים שלהם עם העולם.

וכמעט אצל כולם ניתן לקרוא בין השורות מסר שחוזר על עצמו: ההצלחה שלנו אינה תלויה רק בנו!

במאמר זה אשתף אתכם בחוקי היקום האנרגטיים שמאפיינים חלק מההצלחות הללו, ואתן לכם כלים איתם ניתן לעבוד כדי ליצור את ההצלחות שלכם.

מקובל לחשוב שהתוצאות שלנו בחיים תלויות אך ורק במעשים שלנו, אבל האמת שונה לחלוטין. המעשים שלנו אחראים בערך ל-50% מהתוצאות. 

מה באמת קובע את כל השאר?

ישנם מספר מרכיבים, אותם אמנה במאמר הזה, ואת כולם ניתן לסכם במילה אחת: אנרגיה!

אנחנו לא מכונות או רובוטים. כוונה, תשוקה, שמחה, התרגשות, אמונה, תקווה – כל אלו הם חלק מהעשייה שלנו. הם נמצאים בכתיבה, במסרים הלא-מודעים, ואפילו בתמונות שאנו בוחרים.

יחד עם האנרגיה האישית שלנו, יש להבין לעומק את החיבור הבלתי נפרד בינינו לבין האנרגיה הקולקטיבית, או במילה אחרת – העולם. 

הצלחה מגיעה רק כשיש סינכרון בין האנרגיה האישית לאנרגיה הקולקטיבית.

כדי שנבין טוב יותר את האנרגיה שאחראית על התקשורת שלנו עם העולם, חשוב להכיר את חוקי היקום. ככל שנכיר אותם טוב יותר, כך נדע להסתנכרן איתם וליצור הצלחות מרשימות לטווח ארוך.

מהם חוקי היקום?

חוקי היקום הם מערכת חוקים, שקיומם ופעילותם ניכרים גם בלי הוכחה מדעית.

הם מתקיימים לצד החוקים המוכרים והידועים כמו חוק הכבידה וחוק המשיכה,

ותומכים בתהליכים של יצירת מציאות, מימוש, הגשמה ותהליכי הצלחה.

לפני שאמנה את שמונת חוקי היקום, חשוב שנכיר את חוק-העל המאגד אותם הכל אנרגיה.

כל אחד מאיתנו, הכוכב שלנו והיקום שבו הוא שוכן עשויים אנרגיה, פולטים אנרגיה וקולטים אנרגיה בתדרים ובצורות רבות: אור, חום, קול, אנרגיה מגנטית, אנרגיה של מחשבה, אנרגיה קינטית, אנרגיה אטומית, אנרגיה מכנית, אנרגיה מטבולית, אנרגיה של קרינת גמא, אנרגיה של גלי רדיו, אנרגיית קרני רנטגן ועוד.

שמונת חוקי היקום מסבירים איך אנרגיה מסוגים שונים פועלת בעולם הטבע ובחיי היומיום, וכיצד היא משפיעה על המעשים והתוצאות שלנו.

חוק התנודה והמשיכה

כל דבר בעולם רוטט ומתנועע כל הזמן, חוק התנודה והמשיכה עוסק במה שאפשר לראות ובדברים שאיננו יכולים לראות אך הם קיימים (כמו גלי רדיו, מחשבות).

המחשבות הן תנודות (תדרים). ביכולתנו לבחור אם הן יהיו תנודות טובות או רעות בהתאם לפרשנות שאנו מעניקים למחשבות שלנו. המחשבה היא כמו אבן שנזרקת לאגם ויוצרת אדוות. האדוות הללו מחברות את התדר שלנו אל השדה הקולקטיבי, ומניעות תהליכים של יצירת מציאות.

כדי ליצור תנודות טובות, כאלו שיניעו תהליכים חיוביים, חשוב להבין שהכל מתחיל אצלנו.

הדרך להשגת תוצאות רצויות על ידי חוק התנודה והמשיכה מבוסס על שני עקרונות: רצון וציפייה (כוונה ובטחון / אמונה). כאשר הרצון חיובי, ואנו ברגש אופטימי, האדוות שלנו יגדלו.

משפטים כמו "מצא מין את מינו" "דומה מושך דומה" מייצגים את החוק הזה. אנשים מושכים אנרגיות שדומות להם. 

אסטרטגיה להטמעת חוק התנודה והמשיכה:

1 זהו מה אתם רוצים באמת. מודעות היא דרך בכיוון אחד בלבד. דיוק בהגדרות יפעיל את התדר הנכון שימשוך את ההזדמנויות הרצויות.

2 סלקו את השלילי – התמקדו במה שאתם רוצים ולא במה שאינכם רוצים.

3 הגבירו את עוצמת התנודה שלכם. עשו את מה שגורם לכם להרגיש טוב, חיזרו על אמירות חיוביות. חוק התנודה מגיב למה שאתם מרגישים ביחס למה שאתם אומרים וחושבים.

4 שחררו ואפשרו לעולם את האמירות שלכם, את התנודה והרגש. הימנעו מספקות כדי לא לשלוח מסרים סותרים. זה הזמן שבו אתם ממתינים באופן אקטיבי. זמן ההמתנה הוא הזמן החשוב ביותר בחוק התנודה והמשיכה, מכיוון שזהו השלב שמאפשר לכל מה שביקשתם והאמנתם להגיע אליכם. אם אתם עסוקים בעשייה, בדחיפה, במאמץ, לא תהיו פנויים לזהות את המתנות שההמתנה תזרים אליכם!

 

חוק הקיטוב

לכל דבר ביקום יש ניגוד שווה ערך ומדויק, חוק הקיטוב הוא אחד החוקים הקלים ביותר להבנה, והוא עוסק בקונטרסטים של החיים (חם/קר, יין וינג, שחור/לבן).

מול כל נסיבות שליליות יש הזדמנויות חיוביות שוות ערך.

ההכרה בחיובי בכל סיטואציה וההתחברות אליו, מניעות אתכם אל עבר החלומות שלכם. אם אנחנו רואים רק את חצי הכוס הריקה, לעולם לא נוכל לראות את החצי המלא. זה סוג של עיוורון רגשי ומנטלי שלא מאפשר לנו להבין שבחיים לא יכול להיות רק קושי, לא יכולים להיות רק כישלונות, לא יכול להופיע רק כאב. 

היכולת לחיות את התובנה הזו, לא רק להבין אותה בשכל, יוצרת שינוי עצום!

פעמים רבות קל לנו יותר לדעת מה אנחנו לא רוצים ומשם להסיק את ההיפך – מה אנחנו כן רוצים. זה בסדר גמור לעבוד גם באופן הזה כדי לראות את הטוב.

מכירים את השאלה: מה יש יותר, עליות או ירידות?

 

חוק הקצב

כל הדברים נעים בקצב ובמהירות מושלמים, החוק הזה מייצג אמת עוצמתית מאד: מי שפועל בניגוד לחוקי הטבע עלול לחוות סבל וכאב.

כולנו יודעים שהדרך הטובה ביותר לצאת מתוך זרם היא פשוט לשחות איתו במקום נגדו. בסופו של דבר הזרם ייחלש, או שנפגוש בדרך ענף של עץ להיאחז בו ולצאת מהמים. ואם אתם לא בקצב הנכון, ייתכן שתיתקלו במפל ותמצאו את עצמכם בנפילה חופשית.

גם בחיים הפרטיים ובעבודה – יש קצב שמופיע בכל זמן. הזיהוי של הקצב הוא האתגר האמיתי, והוא ממש קשור לקצב האישי שלכם. יש אנשים שמתנהלים בקצב מהיר, מגיבים מיידית למצב. יש אנשים אחרים, שזקוקים לבהירות רגשית, לספור עד עשר, "לישון על זה" לפני שמרגישים מה נכון עבורם.

התעלמות מהקצב האישי יוצרת דיסוננס בין האנרגיה שלנו לאנרגיה שסביבנו, וזה מוביל פעמים רבות לחוויה של תסכול, מרירות, כעס ואכזבה.

לחיים יש עונות, קצב משלהם. תפקידכם להתמקד בחזון שלכם ולהסתנכרן עם הקצב הקיים, ולא לבזבז זמן ואנרגיה בהתנגדות.

אתם יכולים להתלונן על הקור בחורף, או להחליט להדליק תנור. הכי טוב שתלמדו לעשות סקי

חוק היחסות

הכל בחיים יחסיאי אפשר להגדיר דבר כלשהו מבלי לייחס אותו למשהו אחר, לצורך השוואה (נמוך/גבוה, כבד/קל, גדול/קטן).

מה שיכול להיות טוב לאדם אחד יכול להיות לא טוב לאחר. הכל ביחס לציפיות, להרגלים, לאמונות, ולמחשבות שלנו. וכל זה כמובן – אנרגיה.

לדוגמה: נניח שאתם מחפשים משרד חדש, ורואים בדמיונכם את המקום האידאלי. חברה מספרת לכם על מקום נפלא שהתפנה, ואתם עוזבים הכל והולכים לבדוק (כי מקומות נפלאים נתפסים מהר). כשאתם מגיעים יש תחושת אכזבה גדולה. החדרים קטנים מדי, הרחבה הקדמית לא מרוצפת, המזגנים ישנים… מה קרה פה? הכל יחסי. עבור החברה המקום היה נפלא, ביחס למה שהיא מכירה. עבורכם המקום לא מספק ביחס למה שאתם רוצים. הכל יחסי.

.

החוק הזה די מטלטל כשהוא נוגע אלינו, אל חוויית ההצלחה שלנו בחיים, בעיקר כאשר אנו משווים עצמנו לאחרים. שאלו עצמכם ביחס למה אתם משווים את עצמכם? האם ההשוואה נכונה? האם אתם באותו תחום עיסוק? יש לכם אותו ניסיון? אותה רמת ידע והכשרה מקצועית? אותה נקודת פתיחה?

הסתכלו בדברים כפי שהם ללא שיפוט, ולעולם לא תיאלצו להרגיש שאתם לא די טובים או שאין לכם די כסף.

חוק סיבה ומסובב

לכל סיבה יש מסובב, ולכל מסובב יש סיבהלכל פעולה שאנו נוקטים יש את ה"למה" שלה. בעולם העסקים קיימת כבר מזמן ההבנה שה"למה" הוא המנוע המרכזי שמניע תהליכים. סימון סינק פרץ אל התודעה כשדיבר וכתב על הנושא, וכינה זאת 'מעגל הזהב' (חפשו בגוגל: 'איך מנהיגים גדולים מעוררים השראה ופעולה').

התהליך המוכר של מודל אפר"ת מדבר על אירוע-פעולה-רגש-תוצאה. אני מוסיפה אלמנט נוסף למודל ומשנה מעט את סדר הדברים, מכיוון שרגש תמיד קודם לפעולה, והמחשבה תמיד קיימת, גם אם לא כדאי לפעול על פיה באופן אוטומטי. 

לכן: אירוע – מחשבה – רגש – פעולה – תוצאה.

מחשבות מורכבות מאמונות ודעות שמניעות אותנו.

כדי לשנות תוצאות עדיף לבחון את המחשבות והרגשות שהניעו אותן ולא רק את הפעולות שעשינו. אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שפרסמתי במגזין על אינטליגנציה הרגשית, ולהרחיב את הידע שלכם בנושא.

לכן, כדי להשיג יותר עליכם להיות יותר ולתת יותר ללא קשר לתוצאה. כידוע, איכר צריך קודם לזרוע כדי שיוכל לקצור.

חוק סיבה ומסובב נקרא גם "חוק התגמול". בהתאם לחוק הזה הביקוש למה שעושים + היכולת לעשות זאת + עד כמה קשה להחליף אותנו = מתן ערך גבוה לאנשים רבים ותגמול עולה.

 

חוק ההבשלה

מתבטא במשך הזמן, תהליך וסבלנותזהו אחד מחוקי היקום האהובים עלי, ולפיו לכל מין או זן בטבע יש את זמן הצמיחה שלו, זמן המימוש וההבשלה. ברוב התהליכים אנו יודעים במדויק כמה זמן הם יימשכו, בד"כ עפ"י ניסיון העבר. יש לנו מושג די ברור כמה זמן אורך הריון, יש לנו מספיק ידע כדי לצפות את תנובת השדה מרגע הזריעה, ולכולנו ברור כמה זמן אורכת הנסיעה מהבית לעבודה (גם כשיש עומס בכבישים).

אולם, כאשר אנו עומדים בפני תהליך חדש, או אתגר מימוש של יעד שמעולם לא מימשנו קודם (למשל: כמה זמן ייקח לבן/בת זוג להופיע בחיי? כמה זמן ייקח עד שהמחזור שלי יגיע ל-50,000 בחודש?) אין לנו דרך לדעת בוודאות. אין לנו כל ניסיון עבר להסתמך עליו, וניסיונם של אחרים לא בהכרח תקף לגבינו.

החוק הזה אהוב עלי במיוחד, מכיוון שהוא מתכתב עם חוק הקצב, ומזכיר לנו שלכל דבר יש את הטיימינג שלו בחיים.

לכן, גם אם לא מימשתם את היעד בתאריך שקבעתם – תוכלו לשנות את התאריך אך לעולם אל תשנו את היעד (הראוי!). חשוב להבין שחלק גדול מתהליך היצירה סמוי מהעין.

אם נוציא את הזרע מהאדמה – לא יצמח דבר!

המשוואה כאן מאד ברורה: פעולות קטנות + התמדה + זמן = תוצאות יוצאות מהכלל.

חוק ההתמרה המתמדת של האנרגיה

האנרגיה נעה כל הזמן וצורתה משתנהזה המקום להזכיר את החוק הגבוה של כל חוקי היקום, זה שאומר שהכל אנרגיה. מה שחוק ההתמרה מזכיר לנו היא העובדה שהאנרגיה זורמת כל הזמן מצורה אחת או מתנודה אחת לצורה או תנודה אחרת.

לדוגמה: אנחנו אוכלים, והמזון יוצר בגופנו אנרגיה מטבולית (חילוף חומרים). אנו רוכבים באופניים ויוצרים אנרגיה קינטית שמשחררת חום בחזרה אל האטמוספירה. החום הזה נספג במזון שאנו אוכלים וחוזר אל גופנו, וכן הלאה. ממש גלגל החיים ☺ 

כאן המקום להזכיר שאת רוב סוגי האנרגיה אי אפשר לראות בעין. מחשבות הן אחת הצורות העוצמתיות ביותר של אנרגיה, שחוצות מרחב וזמן והן יכולות להפוך מהלא-פיזי אל הפיזי כל הזמן.

מכאן המשפט: מחשבות יוצרות מציאות.

 

חוק ההקרבה

כשנותנים מקבלים יותרחוק זה מתכתב עם חוק הסיבה והמסובב.

יש לדעת שהיחס בין הנתינה והקבלה אינו יחס ישר, מקביל, אוטומטי או כזה שניתן לחישוב מראש.

התמורה תמיד תהיה בעלת ערך רב יותר ומשמעותית יותר מן המחיר ששולם.

חוג זה ממחיש את הביטוי "אין ארוחות חינם". כדי לצמוח, להתפתח, להתקדם, לגדול, תמיד נידרש לשלם מחיר. לדוגמה: נלמד כמה שנים ונשקיע לא מעט כסף כדי לקבל תואר, שלאחריו נזכה לעבוד במשהו שאנו אוהבים.

האם אתם מוכנים לשלם את המחיר הנדרש כדי לצמוח?

אסיים את המאמר בשני ציטוטים שאהובים עלי במיוחד:

"התגלית הגדולה ביותר בדורי היא שבני אדם יכולים לשנות את חייהם באמצעות שינוי צורת המחשבה שלהם."
ויליאם ג'יימס – פסיכולוג ופילוסוף אמריקאי

 

"שים לב למחשבותיך, הן הופכות למילותיך.

שים לב למילותיך, הן הופכות למעשיך.

שים לב ושפוט את מעשיך, מעשים הופכים להרגלים.

היה מודע להרגליך, הם הופכים לערכיך.

הבן וקבל את ערכיך, הם הופכים לגורלך"
מהאטמה גנדי

 

זה הזמן לאמץ את חוקי היקום האנרגטיים ולהכניס לחייכם הרמוניה, הצלחה, תחושת סיפוק, אושר והגשמה עצמית.