איך להצית את התשוקה בעסקים ובקריירה

Designed by Pixabay

איך להצית את התשוקה בעסקים ובקריירה

מכירים את האנשים המעצבנים האלו, שמתלהבים מכל מה שהם עושים? אתם שואלים אותם 'מה נשמע?' והם מיד מספרים לכם על הפרוייקט החדש שלהם, על המוצר שהם משיקים או על משהו חדש שהם למדו.

והם עושים את זה בכל כך הרבה התלהבות ותשוקה, שזה גורם לכם להגיב באחת משתי דרכים: או שאתם נדבקים בהתלהבות שלהם, או שאתם מתחילים להשוות את עצמכם אליהם ושואלים: לאן התשוקה שלי נעלמה?!

תשוקה היא כוח מניע, היא כמו אש, והיא יכולה להפוך ללהבה גדולה או להיות גחל קטן. זה תלוי רק בכם עד כמה התשוקה שלכם תהיה חלק מהחיים שלכם, ועד כמה היא תייצר להבה גדולה, מחממת ומאירה, או תישאר כבויה ונסתרת.

תשוקה היא אנרגיה, ואנשים ששואפים לחיות בתשוקה חייבים להבין שיש שני עקרונות שבלעדיהם התשוקה לא תתקיים: ניראות ותנועה.

תשוקה = ניראות

אנשים שחיים בתשוקה תמיד יבלטו בשטח. זה לא משנה על איזה תחום אנו מדברים. הם תמיד ימשכו תשומת לב, מכיוון שהם משחררים לעולם אנרגיה שכולם רואים, בדיוק כמו אש. אין דרך להסתיר תשוקה. היא תתבטא בדיבור, בכתיבה, בשיתופי פעולה, ובכל מה שאנחנו עושים. אנשים שמעדיפים לא לבלוט חייבים לקחת את זה בחשבון. אם הם יחיו בתשוקה – הם ייראו וימשכו תשומת לב.

תשוקה = תנועה

בדיוק כמו האש, התשוקה אינה משהו סטטי. היא זקוקה לחמצן כדי להמשיך לדלוק. החמצן הזה מגיע מהתנועה, העשייה וההתפתחות שלנו. אנשים שחיים בתשוקה תמיד יתלהבו מגילויים חדשים, ירצו לרכוש כלים נוספים, ליצור פרוייקטים חדשניים וכל הזמן לנוע ולהתקדם.

בדיוק כמו שהאש זקוקה לחמצן כדי להמשיך לדלוק, כך גם הם מזינים את אש התשוקה, ושומרים על הלהבה בוערת.

ההבדל בין מטרות לתשוקות

לעיתים יש קושי להבדיל בין המטרות והיעדים שאנו מציבים לעצמנו, לבין התשוקות שלנו. אבל האמת היא שזה מאד פשוט להבין את זה.

למטרות יש תאריך סיום. אנחנו מציבים לעצמנו יעד, מטרה, ופועלים כדי להשיג אותה. כאשר השגנו אותה אנו מסמנים 'וי' וממשיכים אל המטרה הבאה.

לתשוקות אין תאריך סיום. תשוקה היא דרך חיים. משהו שאנחנו שואפים להפוך להיות חלק ממי שאנחנו. אם התשוקה שלי היא להיות מוקפת אנשים מעצימים, זה לא משהו שארצה שיסתיים. אם התשוקה שלי היא להוביל בתחומי – זה לא משהו שאני רוצה שייגמר.

הנה תרגיל נפלא, למי מכם שבוחר לעשות אותו:

רשמו עשרה משפטים שמתחילים במילים: כאשר אני חי.ה בתשוקה אני / יש לי…………….

לאחר שכתבתם את עשרת המשפטים, דרגו אותם לפי סדר החשיבות. זה ייתן לכם מושג על המקום שבו אתם נמצאים, ואולי תגלו דברים מפתיעים.

למשל, שיותר חשוב לכם לבלות כל יום עם הילדים מאשר להצליח בעבודה, או שאתם מעדיפים לקום כל בוקר עם נוף לים וזה אומר לפעול לשינוי מקום מגורים, או אפילו שאתם מעדיפים להתחיל כל בוקר במדיטציה, או שחשוב להם להשפיע על אנשים רבים או שיש לכם תשוקה להיות מוקפים בחברים טובים. הכל יכול לקרות ברשימה שלכם, ואם תהיו אמיתיים וכנים עם עצמכם – אולי אפילו אתם תופתעו מהתוצאות.

חמש טכניקות להצתת התשוקה העסקית

1

חוק המילים החכמות
המילים שאנו אומרים לעצמנו, השפה בה אנו משתמשים, היא זו שקובעת את העולם שלנו. המילים הן רק ייצוג של המחשבות והאמונות שנטועים עמוק בתוכנו. שימו לב למילים בהן אתם בוחרים להשתמש. נסו לסנן מהיומיום מילים כמו 'דיכאון' 'ייאוש' או אפילו 'כישלון' (כל אחד כמובן עם המילים שלו) ולהחליף אותן במילים בעלות אנרגיה מחזקת, כמו 'אופטימיות' 'אפשרויות חדשות' 'התנסויות' וכהנה. מילים מחזקות מעצימות את אש התשוקה.

2

סביבת עבודה
סביבת העבודה שלכם יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון. אם אתם לא בסביבה הנכונה, אתם עלולים לחוות חוסר הערכה, קשיים ומאמץ גדול. סביבת עבודה קשורה לא רק למקום הפיסי בו אתם עובדים, אלא גם לאנשים שנמצאים איתכם.

אם אתם לא בסביבה הנכונה, ייתכן מאד שהאש שבתוככם תכבה.

3

צעדים קטנים
כדי להדליק אש גדולה צריך להתחיל מגחל או ניצוץ קטן. לפעמים, כשאנחנו חושבים על התשוקה שלנו, היא מרגישה לנו לא נגישה עבורנו ביחס למקום בו אנו עומדים היום. אבל אם תלמדו לפרק אותה לשלבים ולצעדים קטנים – תראו איך אתם יכולים להתקדם ולהגשים אותה בחייכם.

4

מקום של שקט
זה אולי הדבר הכי לא מובן מאליו, אבל הוא אולי הדבר החשוב ביותר! בדיוק כמו שהאש זקוקה לחמצן, כך גם אנחנו זקוקים לאוויר כדי לשמור על עצמנו, ולא לגרום לאש לשרוף אותנו. חשוב שתמצאו לעצמכם מקום של שקט. זה יכול להיות כמה דקות בבוקר או במהלך היום, או אפילו פעם בשבוע, כל אחד לפי היכולות שלו. בלי זה אתם תתישו את עצמכם ותדעכו.

5

הכרת תודה
שום דבר הוא לא מובן מאליו. לזכור לעצור, להודות על מה שיש, על הסקרנות ללמוד את מה שעדיין אין, על היכולת להתפתח ולצמוח, על האש הבוערת שמניעה אותנו קדימה.

לסיכום

התשוקה היא כמו לפיד שמראה לנו את הדרך ומאיר אותה עבורנו. האור הזה מגיע אל כל מי שפוגש אותנו, לכן יש חשיבות רבה ליכולת שלנו לדייק את התשוקות ולהבין את ההבדל בינן לבין מטרות ויעדים. כך, נחזיק את האש הפנימית בוערת לאורך זמן.