by macrovector on freepik.com

השימוש של רובוטים ניידים אוטונומיים במחסן

ככל שמחסנים מודרניים, מתקני הפצה ומתקני מסחר אלקטרוני גדלים בביקוש, האתגרים התעשייתיים רבים, הישנים והחדשים, מתגלים יותר. סוגיות כח האדם גוברות וממשיכות להדאיג, הביקוש בנפחים ובקצבים גדולים ממשיך לעלות והצרכנים רוצים את המוצרים שלהם כמה שיותר מהר.

סוגיות כח האדם
סוגיות כח האדם כוללות אבטלה נמוכה, תחרות מקומית על שוק העבודה בין חברות בתחום הלוגיסטיקה וההפצה ושמירה על עובדים בתפקידים הכרוכים במשימות שחוזרות על עצמן ללא ערך מוסף. משימות כאלה קשורות לרוב לפגיעות במקום העבודה. באופן סימולטני, יש ביקוש לפרודוקטיביות מוגברת המושפעת ישירות מאתגרי העבודה הללו.

דרישת נפח
הביקוש לנפחים וקצבים מהירים  הולך וגובר מאי פעם, מונע על ידי אינטרנט מהיר, טלפונים חכמים, והקלות להזמין, עסקאות עם משלוח חינם והיתרון של אספקת המוצר לפתח ביתך, במקום לבזבז את הזמן לנסוע לחנות על מנת לבצע את רכישה.

רובוטים ניידים אוטונומיים (Autonomous Mobile Robots – AMR)
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והופכת לזולה יותר וחסכונית יותר רובוטים ניידים אוטונומיים (AMRs) הופכים לזמינים יותר ויותר. ישנם מגוון רחב של פלטפורמות AMR הנמצאות כיום בתעשייה, ומערכות AMR צומחות במספר היישומים שהם יכולים לתת מענה ובמגוון שלהן. טכנולוגיה דומה המשמשת בייצור המכונה כלי רכב מודרכים אוטומטיים (AGV- Automated Guided Vehicles) קיימת כבר שנים רבות. AGVs בדרך כלל מבצעים את פעולת הניווט שלהם בעזרת חוטים המוטבעים ברצפה, מסילות ניתוב או סרט מגנטי.

AMRs אינם זקוקים לאף אחד מעזרי הניווט הללו. AMRs משתמשים בסנסורים, מצלמות, ברקודים ו / או לייזרים כדי למצוא את דרכם בסביבת מחסן. אם דרכם חסומה, AMRs יכולים לנתב את עצמם מחדש ללא עזרה.

המערכות בהם משתמשים ב- AMR כדי לנווט מבטיחים כי גם פלטפורמות AMR רבות יכולות לפעול בבטחה בסביבה דינאמית לצד בני אדם, ציוד מידוף ושינוע. זהו יתרון מרכזי בשימוש ב- AMRs מכיוון שאפשר לבצע יישומים בשטחים משתנים ללא כל שינוי בפעולה תוך שמירה על סביבת עבודה בטוחה.

החזר השקעה (
ROI) עבור AMRs
הזמן שלוקח לראות את החזר השקעה (ROI) ליישום AMRs הולך ומתקצר ככל שרובוטים ניידים הופכים למוצרים מסחריים – מגוון היישומים הופך לרחב יותר, וההטמעה קלה יותר על ידי תעשיית הרובוטיקה הניידת המתפתחת. מספר יצרנים שיווקו דגמים מסחריים בשנים האחרונות במספר פלטפורמות כגון רכישה, בתשלום לפי שימוש, או לשכור אותם על בסיס חודשי

 

עוד משהו שצריך לקחת בחשבון: AMR אינו מבנה קבוע במחסן. הוא לא מעוגן לרצפה, מרותך במקומו או מנותב על ידי כבל ניתוב. AMRs גם אינם משתמשים במנתבים או בסרט מגנטי. ניתן להעביר ולפרוס אותם מחדש בעלות מינימלית ככל שהעסק שלך גדל ומשתנה עם הזמן. מערכות AMR רבות הן בעלות דרגה גבוהה של מדרגיות וחסמי פריסה נמוכים, המאפשרות שינוי מהיר בתשתיות הרובוטיות על מנת לעקוב אחר הצרכים התפעוליים המשתנים.

ניתן לראות AMRs המבצעים תפקידים שונים בתוך מחסן. תפקידים אלה כוללים:
– שינוע משטחים
– שינוע פריט/קופסא
– ניהול אשפה
– ניהול גלי
– ליקוט ארגז
– ליקוט פריט
– ליקוט משטחים
– ניהול עגלות

AMRs יכולים לעבוד 24/7, עם יכולת לטעון את הסוללות שלהם מעת לעת .

משימות שאינן מוסיפות ערך מוסף כמו תנועה של זבל, ארגזים הם האטה עצומה בסביבת המחסן. באיזו תדירות אנו רואים קופסאות שנערמות באמצע המעבר או ארגזי פלסטיק שנזרקים באמצע הרצפה? בעזרת רובוט נייד, ניתן להשתמש במשטחים העליונים לשנע את האשפה לפח האשפה/לדחסנית כשהוא מלא. תנועה על פני שטחים גדולים היא הזדמנות עצומה עבור AMRs. במקום בו עובד יגרור משטח על גבי עגלת משטחים או לדחוף עגלה גדולה עשרות ומאות מטרים, AMR יכול להתמודד בצורה קלה וחלקה עם אותה משימה.

 

ניתן לייעל גם את הליקוט באמצעות AMRs. ישנן מתודולוגיות רבות שמתבצעות עם ליקוט. חלק משיטות אלה כוללות ליקוט אזורי , ביצוע גישה לבוטים ופתרון סחורה למלקט(Goods To Parson ) ומסייע למלקט ל – סיוע לבוחר למשימה קלה יותר. שילוב WMS, או כלי תוכנה אמצעי תוכנה, הבוט יכול להפוך לנכס עצום לתפעול כאשר מוסיפים ליקוט על ידי הכוונת  אור (pick to light ).

על ידי השימוש ב- AMRs במחסן שלכם, בדרך כלל תראו שיפור בפריון ושיפור באיכות ובדיוק. AMRs יכולים לעבוד בכל עת: הפסקות, ארוחות צהרים, שינויי משמרות ואפילו לעבוד משמרות מרובות. הם אמינים ביותר ודורשים תחזוקה מועטה. AMRs מסוגלים לעזור בשימור עובדים על ידי קבלת המשימות המשעממות והחוזרות על עצמן במתקן שלכם. ברוב המקרים ניתן לציין הפחתה בפציעות שכן ה- AMR יוכל לבצע הרמת משטחים כבדים ועל ידי כך להסיר את הסיכון בפגיעת עובדים. חשוב לציין כי AMRs משתפים פעולה ויכולים לעבוד בבטחה ובבינה סביב בני אדם.

לסיכום
ישנם סוגים רבים של AMRs בשוק. מכיוון שאף AMR אינו יכול לבצע את כל המשימות, עדיף לבדוק את כל אפשרויות ה- AMR הקיימות בשוק או לעבוד עם אינטגרטור ויועץ  כדי למצוא AMR שיכול למלא ביעילות את צרכיכם. במצבים רבים תוכלו לראות שילוב של טכנולוגיות רובוטיות העובדות יחד באותה סביבת מחסן.