Photo by Gabriel on Unsplash

טיפים לניהול אנרגיות בתהליך מציאת עבודה

ריכזתי עבורכם טיפים לניהול אנרגיות כשמחפשים עבודה כי למצוא עבודה ראויה דורש הרבה אנרגיה. בתקופה הזו אתם נדרשים לשמור היטב על מאגרי האנרגיה שלכם כי תהליכי החיפוש מתארכים בשנים האחרונות בגלל שיש מחפשי עבודה רבים.

האנרגיות נדרשות למטרות הבאות – חיפוש יום יומי של משרות חדשות אשר מתאימות, למציאת התעוזה להיעזר באנשים שאנחנו מכירים (גם לאלה שאינם במעגל הקרוב אלינו), להצגה אפקטיבית של כישורינו, ניסיוננו ויתרונותינו בתהליך מיון, בהתמודדות עם תשובות שליליות ועם האכזבה שהיא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

כמעט כל מי שמחפש עבודה זוכה לתגובות שליליות מתפקידים נחשקים, וזה פוגע קשות במאגרי האנרגיות שנדרשים להמשיך את התהליך. בתהליך של חיפוש עבודה קל מאוד לפתח ציפיות וקל עוד יותר להתאכזב ולהישבר. רוב מחפשי העבודה חווים את החוויה של צניחת אנרגיות. כולם יודעים שמצב המשק הנוכחי הוא כזה שישנם מחפשי עבודה רבים, ולרוב התפקידים מוצעים מועמדים רבים, ורק אחד מתקבל.

זו הסיבה שמחפשי עבודה נדרשים לנהל את האנרגיות, לשמור על בטחון עצמי והחיוניות שלהם לאורך כל התהליך של חיפוש העבודה, תהליך שבמצב המשק הנוכחי הפך לארוך ומתיש יותר מבעבר.

מהי אנרגיה?
אנרגיה היא היכולת להניע את עצמנו לעשייה או לחולל שינוי.
האנרגיות מצויות בכל אחד מאיתנו ובקלות יכול כל אדם להגדיר לעצמו אם הוא מלא או מרוקן מאנרגיות.
לכל אחד מאתנו ישנם גורמים אשר ממלאים אותו באנרגיה – “מתדלקי אנרגיה”.
לכל אחד מאתנו ישנם גורמים אשר מרוקנים אותו מאנרגיה – “שואבי האנרגיה”.

Photo by Jared Erondu on Unsplash

בתהליך של חיפוש עבודה התנודות ברמות האנרגיה משתנות בצורה מאוד חדה וקיצונית. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתהליך חיפוש עבודה מפגיש את מחפשי העבודה עם גורמים יעילים במיוחד לתדלוק אנרגיות ובאותה מידה יעילים במיוחד לשאיבת אנרגיות , והמפגש עם הגורמים הקוטביים האלה יוצר את גלים גבוהים מאוד ותהומות נמוכים מאוד והשיוט בהם קשה מאוד להתמודדות.

יכולת ניהול האנרגיה חשובה אף יותר מניהול הזמן בחיפוש עבודה, שכן למחפשי העבודה יש זמן למכביר (במידה והם לא מועסקים) והיכולת הביצועית שלהם נמדדת ביכולת ניהול האנרגיה שלהם. לדוגמא- כאשר אנחנו מלאים באנרגיות אנחנו עשויים ליצר תפוקה מרשימה בפרק זמן קצר. לעומת זאת, כשאנחנו חסרי אנרגיות נצליח להפיק מעט מאוד גם אם הצלחנו להפנות למשימה זמן רב.

לשימור האנרגיות יש השפעה ישירה על התפוקה. המטרה החשובה ביותר של מחפשי עבודה היא לנהל היטב את מאגר האנרגיות שלהם כך שיצליחו להיות פרודוקטיביים, להגיע למקסימום הזדמנויות ולהצליח למנף אותם הכי גבוה שניתן. חשוב שתנהלו את האנרגיות שלכם כך שתטיבו לעבור את תהליך חיפוש העבודה בצורה המקדמת ביותר. 

טיפים לניהול האנרגיה בתהליך ממושך של חיפוש עבודה

1הפצת היותכם מחפשי עבודה כאשר אתם בתהליך מיון למשרה נחשקת – כאשר יש משרה נחשקת ואתם עדיין מצויים בתהליך המיון, מאוד מומלץ להמשיך לחפש עבודה משתי סיבות עיקריות – הראשונה – אם תתקדמו  בתהליך המיון ותגיעו לשלב סופי של המשא ומתן כאשר יש לכם עוד תפקיד אלטרנטיבי שבו אתם נמצאים בתהליך מיון, אתם תקרינו ביטחון רב יותר. ביטחון עצמי זה עשוי להציג אתכם כאטרקטיביים יותר וגם לשפר את היכולת שלכם לסחור בתנאי ההעסקה המוצעים לכם.
הסיבה השנייה- במידה ותקבלו תשובה שלילית ותחושו חסרי אנרגיה, יתכן שתתעודדו כשתקבלו פניות לתהליך מיון חדש כתוצאה מהחיפוש שעליו עמלתם קודם .

2חיפוש עבודה בפולסים מבוקרים – לעבוד בחיפוש עבודה מקסימום שלוש- ארבע שעות ביום. חיפוש ללא לאות  עשוי לגרום לאיבוד אנרגיה.
מחפשי עבודה רבים מדווחים לי כי יושבים מול המחשב שעות רבות וארוכות ומחפשים עבודה, אל תעשו זאת.

3תרשו לעצמכם לשקוע למשך זמן מוגדר – בתהליך של חיפוש עבודה ישנם ימים קשים.
באותם ימים חשוב לדעת לאבחן שאתם נמצאים ביום שכזה, תבקשו התחשבות מהאנשים הקרובים לכם, והכי חשוב להגדיר לעצמכם כמה זמן אתם מאפשרים לעצמכם לשקוע ומה בדיוק אתם מתכננים לעשות בתום אותה תקופה. דוגמא – היום אני לוקחת יום חופש מחיפוש עבודה ומחר בבוקר אני מתחילה עם טלפונים חוזרים למכרים שלי / בחינה מחודשת של קורות החיים שלי וכו’.

4אם אתם לא עובדים אל תברחו מעבודה של חיפוש עבודה – כשלא עובדים יש זמן לעשות כל מיני דברים שלא מקדמים. זוהי סוג של בריחה. שימן לב שאתם לא “מאמץ את השיטה” של בריחה, שכן זה הרבה יותר נעים מלחפש עבודה אבל לא מקדם ומאריך את תהליך החיפוש!

 

5הגדרת יעד יומי ושבועי – לדעת מה המטרה שעליכם להשיג היום  או השבוע. חשוב שתהיה זו מטרה ראויה (לא קלה מידי אך גם לא בלתי אפשרית). שהמטרה תהיה ניתנת לכימות (לדוגמא – להתקשר היום לשני המנהלים קודמים שלי, לבקש את עזרתם  ולבדוק איתם אם יש להם מכרים אשר עוסקים בתחום שבו אני רוצה לעסוק). לייצר כל יום מטרות חדשות. ככל שתחשבו יצירתי יותר, תגדילו את מעגל החיפושים שלכם ובכך תגדילו את החשיפה שלכם ואת הסיכוייכם למצוא עבודה. המטרה שלכם– להגיע למקסימום הזדמנויות תעסוקתיות.

6בסוף כל תהליך תפרגנו לעצמכם על מה שעשיתם ולא רק על תוצאות. תזכרו שתוצאות יכולות להגיע מאוחר יותר. תפנקו את עצמכם – אם אינכם עובדים תקדישו לפחות שעה- שעתיים למשהו שאתם נהנים לעשות וממלא אתכם אנרגיות – ספורט, פגישה עם חברים, ים, תוכניות טלויזיה אהובות או כל דבר שיעשה לכם טוב. אם אתם עובדים תקדישו כמה שעות בשבוע לעשיה שכזו.  זוהי דרך נפלאה למילוי מצברי האנרגיות.

7תטפחו את הבטחון העצמי – תמצאו תעסוקה אשר מאפשרת לכם להרגיש מוערכים וראויים. זו יכולה להיות גם עשיה התנדבותיות או כל דבר אחר. חשוב שתעסוקה זו לא תגזול זמן רב ותסית אתכם מהתמקדות בחיפוש העבודה. כשחשים לא מוערכים ולא מתוגמלים (ולעיתים גם חסרי יכולת לפרנס) זה עשוי לפגום בביטחון העצמי ולהפחית אנרגיות.

8תשקיעו באנשים שאתם אוהבים – השקעה באנשים שאתם אוהבים ושאוהבים אתכם היא ההשקעה המשתלמת ביותר, שכן מהם אפשר לזכות לתמורה מיטבית ומהירה להשקעה.  לעיתים אהוביכם, בני ביתכם, הם אלה שסובלים ממצבי הרוח שלכם. אם תשתפו אותם, תאירו פניכם אליהם, תיצרו סביבה נעימה לחיות בה והם יהוו עבורכם מקור לשאוב ממנו אנרגיות. מה דעתכם לפנק אותם בארוחה מיוחדת שהם אוהבים (זה לא חייב להיות במסעדה – זה יכול להיות שקשוקה, המבורגרים, דייסה או משהו שהם אוהבים ולא דורש כישורי שף). אתרו אנשים שיש להם השפעה על האנרגיות שלכם –תשמרו עימם על קשר באופן קבוע.

9בחינה עצמית תוך כדי תהליך – חשוב שתעצרו ותבדקו את עצמכם תוך כדי תהליך של חיפוש העבודה – האם אתם מציגים את עצמכם בצורה האטרקטיבית ביותר, האם אתם נותנים ביטוי ליתרונות היחסיים שלכם, כיצד אתם יכולים להגיע מוכנים יותר לפני פגישה עם מעסיק, מהן השאלות אשר איתן יש לכם בעיה וכיו”ב.

בדיקה זו תאפשר לכם לאתר בעיות שגורמות לכם לאיבוד אנרגיה. תטפלו בבעיות ואל תברחו מהן כי רק כך תצליחו לנתב את האנרגיות שלכם בצורה מיטבית. ניהול יעיל של האנרגיות יאפשר לכם לחפש עבודה בצורה יעילה תוך שמירה על ביטחון עצמי גבוה וחיוניות לאורכו של תהליך חיפוש העבודה.


תזכרו – אתם האחראיים הבלעדיים לשמירה על האנרגיות שלכם.
תנהלו את האנרגיה שלכם בתבונה על מנת להיות אפקטיביים, לשפר ביצועים ולהגיע במהרה לתפקיד הראוי.