created by vectorpouch - www.freepik.com

כל הדרכים ליצירת הכנסה פסיבית

הכנסה פסיבית היא הגביע הקדוש של עולם העצמאות הכלכלית. נשמע שכל אחד באינטרנט מבטיח לנו הכנסה פסיבית בכל פינה אם רק נקנה את הקורס שלהם שילמד אותנו את השיטה. בתור מי שמייצרת הכנסות פסיביות ממגוון מקורות אני רואה לפעמים פרסומים להכנסה פסיבית ונחרדת.

"רק 5 דקות ביום ותייצרו הכנסה פסיבית!"
"קנו את הקורס שלי ותרוויחו עשרות אלפי ₪ הכנסה פסיבית כל חודש!"
"הכנסה פסיבית מובטחת אם רק תשקיעו במוצר ההשקעה שלי!"

כמי שמכירה את העולם הזה מקרוב, אני יודעת שזה פשוט לא עובד ככה! לא יודעת איך לא קופץ תמרור אזהרה ענקי כל כך לכל מי שרואה את זה, אבל זה טריק שיווקי זול ותו לא. אני רוצה לנפץ כאן כמה מיתוסים לגבי הכנסה פסיבית ולספר איך מייצרים הכנסה פסיבית באמת. בנוסף לכך, גם מה כל אחד יכול להתחיל לעשות, היום, בחינם כדי להתחיל לייצר הכנסה פסיבית.

מה זה הכנסה פסיבית?
נתחיל בבסיס, הכנסה פסיבית היא הכנסה שבה מנתקים את הקשר בין זמן לכסף. בהכנסה פסיבית, הזמן המירבי שנשקיע הוא לרוב בייצור ההכנסה הפסיבית, אך לאחר מכן כמות הזמן שנשקיע לא תשפיע כל כך על ההכנסה הפסיבית. זאת בניגוד להכנסה אקטיבית כגון השלמת הכנסה על ידי מתן שיעורים פרטיים. ככל שנעשה יותר שיעורים פרטיים, נרוויח יותר. נשקיע פחות זמן ונעשה פחות שיעורים פרטיים אז נרוויח יותר. כאן יש קשר ישיר בין הזמן שנשקיע לבין התגמול שנקבל. גובהה של הכנסה פסיבית, אינה תלויה בזמן שאנחנו משקיעים לאחר שייצרנו אותה. למשל, דירה שקנינו להשקעה. השקענו זמן רב במציאת הנכס, רכישתו ומציאת שוכרים טובים כדי לייצר את ההכנסה הפסיבית. אך ברגע שהשוכרים בדירה ומשלמים שכירות, אין כל כך מה לעשות כדי להגדיל את ההכנסה הזו.

הסכום שייכנס יהיה פחות או יותר קבוע ובאופן פסיבי ללא תלות בכמה זמן אנחנו נשקיע בניהול הנכס. גם אם נחליט לשפץ את הנכס ובעקבות זאת להעלות את השכירות. לאחר שביצענו את הפעולה הראשונית של השיפוץ, אין לנו אפשרות להשקיע באופן שוטף יותר זמן כדי שנרוויח יותר מהשכירות.

הכנסה פסיבית דורשת עבודה אקטיבית!

 חשוב מאוד להבין שהכנסה פסיבית דורשת לא מעט עבודה אקטיבית כדי לייצר אותה! אל תתפתו לאנשים שמספרים לכם ניסים ונפלאות על יצירת הכנסה פסיבית בכמה דקות ביום או בלי מאמץ כלל. זה פשוט לא נכון ועובדתית לא עובד. צריך להשקיע, ללמוד לדעת ולהבין כדי לייצר הכנסה פסיבית. ברגע שהשקעתם עבודה אקטיבית, רק אז מתחילים לייצר הכנסה פסיבית, ולא דקה לפני. דמיינו זאת כמו להוציא תואר כדי לרכוש תעודת מהנדס. משקיעים כמה שנים, זמן וכסף ומאמצים רבים כדי לרכוש השכלה בתחום מסויים.

לאחר שרכשנו את ההשכלה וקיבלנו את הרישיון לעסוק בתחום, ההשקעה תתחיל להשתלם ונוכל להרוויח מכך ולקבל סכומים גבוהים יותר ממה שהיינו מרוויחים לולא הוצאנו תעודת מהנדס. ההשקעה הראשונית של הזמן והכסף בלימודים, ממשיכה לתרום לנו גם שנים אחרי ולהעלות את רמת החיים שלנו. זה בערך העיקרון של הכנסה פסיבית. נדרשת עבודה אקטיבית בהתחלה כדי שבעתיד יהיה הרבה יותר קל.

מעבר לכך, הכנסה פסיבית דורשת גם רמה כזו או אחרת של תחזוקה באופן שוטף. כמו שמהנדסת בעלת רישיון תצטרך להתעדכן ולתחזק את הידע שלה כדי שיהיה עדכני, כך גם היא תידרש לתחזק את ההכנסות הפסיביות. אם למשל מדובר בדירה להשקעה מדי פעם צריך לתחזק את התשתית. למשל על ידי מציאת שוכרים חדשים, תיקונים למיניהם, דיווח לרשויות המס וכדומה. לכן חשוב להבין שגם אחרי שיצרנו את ההכנסה הפסיבית, יהיה עלינו להקדיש מעט זמן מדי פעם כדי לתחזק הכנסה זו.

הדוגמא הכי טובה להכנסה פסיבית

כשאני מחפשת דוגמא טובה לאיך משהו עובד אני אוהבת לחפש דוגמאות מהטבע. כי אמא אדמה כבר חשבה על הכל מראש ואין כל חדש תחת השמש.  חיפשתי ומצאתי חיה שמיישמת את נושא ההכנסה הפסיבית. נראה אם תצליחו לנחש. איזה חיה מנהלת את חייה באופן שממחיש יצירת הכנסות פסיביות?

Photo by Vidar Nordli-Mathisen on Unsplash

עכביש! (ויסלחו לי הארכנופובים שכאן) מגלם את המהות של יצירת הכנסות פסיביות. בהתחלה העכביש משקיע זמן רב בלבנות את הרשת שלו ללכידת מזון. לאחר השקעה רבה של יצירת רשת קורי העכביש, העכביש יכול לנוח. הוא יכול לבלות את כל יומו בים (לא באמת, הוא יטבע אבל זרמו איתי) לחזור בערב ויש סיכוי לא רע שארוחת הערב כבר תחכה לו ברשת. העכביש יכול להחליט להגדיל את ההכנסות הפסיביות שלו וליצור עוד רשתות באופן אקטיבי ובכך להגדיל את הרווחים שלו.

בנוסף לכך, סביר להניח שמדי פעם רוחות, גשמים או סתם עוברי אורח יהרסו חלקים מהרשת. לכן העכביש יידרש לתחזק ולתקן את החלקים הללו ברשת שלו כדי שתהיה תקינה ותמשיך לעבוד. וזה התמצית של הכנסות פסיביות. בניגוד לרוב חיות הטרף, העכביש לא צד את טרפו באופן אקטיבי אלא נותן לטרף שלו להגיע אליו באופן פסיבי על ידי יצירת תשתית פסיבית שתעבוד בשבילו.

הבנתי, אז איך לייצר הכנסה פסיבית??

הכנסה פסיבית ניתנת לייצור על ידי שני גורמים עיקריים: זמן וכסף.
ניתן לייצר הכנסות פסיביות על ידי השקעה של כסף ומעט זמן יחסית או על ידי השקעה של זמן רב ומעט כסף יחסית. בעיני הדרך הכי טובה היא לשלב בין מגוון מקורות הכנסה פסיביים כך שלא נהיה תלויים בהכנסה אקטיבית ונוכל לפרוש מוקדם.

יצירת הכנסה פסיבית מכסף


ניתן לייצר הכנסה פסיבית בדרכים רבות על ידי השקעה של כסף. הקאטץ' הוא שצריך הון התחלתי לשם כך. אני בהחלט חושבת שהדרך הזאת היא עדיפה בתור התחלה. גם כי ניתן להתחיל לייצר הכנסות פסיביות מסכומים נמוכים יחסית. אך בעיקר כי זה מכריח אותנו ללמוד להשקיע ולהבין טוב יותר איך לנהל את הכסף שלנו. בכלל אני חושבת שידע בהשקעות זה משהו בסיסי שכולנו חייבים לדעת אותו. ולכן, אם יש לכם סכום פנוי, גם אם קטן עדיף ללמוד להשקיע אותו קודם.

דוגמאות לייצור הכנסה פסיבית מהשקעת כסף

1. דיבידנדים בשוק ההון – אחת מהדרכים החביבות האלה עקב הפסיביות הגבוהה שבהן. קונים מניות שמחלקות דיבידנדים, מחזיקים אותן לאורך זמן ולרוב נהנים גם מעליית ערך וגם מהתזרים של הדיבידנדים.

2. השקעה פסיבית בשוק ההון – ניתן ללכת בגישתה של הסולידית ולהשקיע במדדים באופן פסיבי. השיטה הזו קלה, פשוטה וזולה במיוחד. ניתן לקרוא עוד קצת על הדרך שעשתה ואיך יוצאים כך לחופשי כאן.

3. נדלן מניב – למי שמעדיף נדלן על פני שוק ההון, ניתן להשקיע ולקבל תזרים על ידי השקעה בנדלן מניב. לרכוש נכסים למגורים ולהינות מתזרים שוטף של שכירות חודשית מהדיירים.

4. קרנות נדלן מניבות – למי שרוצה מינימום התעסקות, ישנן קרנות נדלן המספקות פרויקטים המניבות תזרים שוטף. הקרן לוקחת על עצמה את כל הבדיקות של ההשקעה ומאפשרת גישה לפרויקטים גדולים.

5. הלוואות עמית לעמית – ניתן גם בסכומים קטנים להשקיע ולקבל הכנסה פסיבית על ידי הלוואות עמית לעמית. ההזדמנות שלכם להיות הבנק, להלוות כסף שיש לכם ולהרוויח ריבית שוטפת.

6. רכישת חלק מעסק מניב – מה שנקרא להיות שותף שקט. בעצם להיכנס לעסק שפועל כמשקיע בלבד ולקבל חלק מרווחי העסק באופן שוטף.

7. מכונות אוטומטיות – כל המכונות האוטומטיות של חטיפים ושתייה יכולות לייצר אחלה הכנסה פסיבית בהנחה והצלחתם להשיג זיכיון להעמיד אותן במיקום טוב. המכונות עובדות לבד ועלות רכישתן אינה גבוהה. ניתן גם לשלם לחברה שתמלא באופן שוטף את המכונה ותאסוף את כספכם.
______________
* אין להתייחס להשקעות אלו כהמלצה אישית להשקעה.

הכנסות פסיביות מהשקעת זמן

 

יצירת הכנסות פסיביות על ידי השקעה של זמן היא דרך מעולה למי שאינו בעל הון התחלתי גבוה. הרעיון הוא לייצר תשתיות לייצור הכנסה שעובדות באופן אוטומטי. הדרך הזאת יחסית ארוכה יותר ודורשת לא מעט ידע לייצר. עם זאת, היתרון שלה הוא שההכנסות הללו אינן מוגבלות על ידי גובה ההון הראשוני. בעוד בהשקעות יש תשואות שהגיוני להרוויח על השקעת הון ראשוני, כאשר משקיעים זמן המשוואה שונה. ניתן להגיע לסכומים גבוהים מאוד מהכנסות פסיביות אם עושים זאת נכון. 

 דוגמאות לייצור הכנסה פסיבית מהשקעת זמן

1. תמלוגים על ספרים – ניתן לכתוב ספרים בין אם פיזיים או דיגיטיליים, בהוצאה מקצועית או הוצאה עצמית ולהפיץ אותם. היום זה קל מתמיד וכל מי שרוצה יכול להיות סופר ולהרוויח הכנסה פסיבית מכתיבת ספרים.

2. קורסים דיגיטיליים – לכל אחד מאיתנו יש ידע ומתנה לתת לעולם. ניתן היום די בקלות לארוז את הידע הזה כקורס דיגיטילי ולמכור אותו ברחבי הרשת. לאחר שייצרתם את הקורס הדיגיטילי פעם אחת, ניתן להמשיך למכור אותו שוב ושוב.

3. הקמת עסק פסיבי – ניתן לייצר עסק שמלכתחילה הוא נועד לעבוד באופן פסיבי. למשל עסק שמבוסס על ידי עובדי מיקור חוץ שעושים את רוב העבודה או הקמת עסק או עסק שפועל על ידי מכירת מוצרים באופן פסיבי כמו חנויות דיגיטיליות למיניהן.

4. נכס דיגיטילי – נכסים דיגיטיליים יכולים להוות מקור מעולה ליצירת הכנסות פסיביות. בין אם מדובר באתר שמריץ פרסומות, ערוץ יוטוב ואפילו עמוד אינסטגרם פעיל.

5. שיווק שותפים – אחת הדרכים להרוויח מנכסים דיגיטיליים באופן פסיבי היא על ידי שיווק שותפים ולא על ידי פרסומות בלבד. שיווק שותפים הינה דרך לקבל עמלות עבור המלצות על שירותים / מוצרים שאתם מאמינים בהם ואשר יהיו רלוונטיים לקהל היעד של הנכס הדיגיטילי שלכם. שותפים.

6. תמלוגים על תמונות – למי שאוהב מאוד לצלם, במקום שכל התמונות ישבו לנצח בהארד דיסק שלכם, תוכלו להרוויח מהן. כל שעליכם לעשות הוא להעלות את התמונות לאתרים כמו shutterstock או 500px ולתת לאתרים הללו למכור את התמונות עבורכם.

אז איך תכלס מתחילים לייצר הכנסה פסיבית?

עכשיו ברור לכם מה זה בדיוק הכנסה פסיבית והדרכים לייצר אותה. הבנתם גם שזו לא נוסחת קסמים להתעשרות מהירה, אפשר להתחיל לדבר על איך עושים את זה. אני אישית חושבת שיש כמה שלבים שהם קריטיים כדי להצליח להגיע להכנסה פסיבית:

השלבים לייצור הכנסה פסיבית:

1. הגדירו מטרה מספרית – כל הישג מתחיל בהגדרת מטרה שכוללת זמן וסכום. הגדירו מה סכום ההכנסה הפסיבית שתרצו לייצר, מתי תרצו שזה יקרה ומה אתם מוכנים לעשות כדי שזה יקרה. כדאי מאוד לרשום זאת במקום ברור ובולט.

2. בחרו תחום אחד והתמקדו – לאחר שהחלטתם על מטרה, בחרו את הדרך. כפי שאמרתי אני ממליצה ללמוד להשקיע קודם, אבל אם אין לכם הכנסה פנויה כרגע, בהחלט ניתן להתחיל בייצור הכנסה על ידי השקעת זמן. אז בחרו תחום שהכי מושך אתכם מבין התחומים שרשמתי והתחילו ללמוד אותו.

3. למדו ממי שעשה את זה – הרבה יותר קל ללמוד ממנטורים שהשיגו את המטרה שאתם רוצים. אז חפשו אנשים בתחום שבחרתם והתחילו לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות. קראו / צפו בכל מה שאתם יכולים בנושא והתחילו ללמוד את התחום. אפשר לקחת קורסים וללמוד את התחום יותר לעומק ואפשר גם לנסות לבד. מה שמרגיש לכם יותר נכון. אני אישית מעדיפה קורסים וספרים כי הם מקצרים את הדרך משמעותית ולרוב מחזירים את ההשקעה שלהם במהרה.

4. הגדירו תכנית פעולה – לאחר שלמדתם קצת על התחום שהחלטתם לייצר בו הכנסה פסיבית, צרו לעצמכם תכנית פעולה. פרקו את התכנית לחלקים קטנים והכינו מתוכן משימות. את המשימות פזרו לפי הסדר בלוח השנה שלכם והתחילו לבצע. המשיכו לעדכן ולהתאים את התכנית והמשימות בהתאם להתקדמות שלכם.

5. התמידו גם כשקשה – זאת אולי העצה הכי חשובה שיש. דמיינו שהעכביש היה מתייאש מבניית הרשת באמצע הדרך. כל העבודה שלו יורדת לטמיון. ההתמדה היא המפתח להצלחה. לייצר הכנסות פסיביות לוקח זמן ויכול להיות שזה יהיה חודשים ארוכים ולעיתים גם שנים עד שתראו תוצאות. אל תתנו לזה להפיל אתכם, זו השקעה משתלמת בעתיד שלכם וברכישת החופש על הזמן שלכם.

לסיכום,
אני מאוד מקווה שעכשיו ברור לכם איך לייצר הכנסות פסיביות ושקיבלתם השראה להתחיל לפעול ולייצר כאלו גם בעצמכם. בתור פנסיונרית צעירה אני יכולה להעיד שהחופש שהכנסות פסיביות מספקות הוא מדהים. האפשרות לקום כל בוקר ולבחור מה אני רוצה לעשות עם זמני ואיך למלא את יומי זה פשוט חלום שהתגשם. החיים האלה קצרים מדי בשביל לעבוד כל הזמן רק כדי לשלם חשבונות, צריך לחיות בין לבין. בעיני, יצירת הכנסות פסיביות זאת הדרך הכי טובה לעשות זאת.