מכליות מטען

Designed by Pixabay

החזון הטכנולוגי 2021 מנקודת המבט של שרשרת האספקה

מנהלי שרשרת האספקה מסכימים כי קצב השינוי הדיגיטלי בארגון שלהם מואץ, כאשר הענן וה- AI הם שתי הטכנולוגיות המובילות כיום.

מנהלים אלה מסכימים גם שהטכנולוגיה חשובה לעסקים שלהם, אך מודים שהם עומדים בפני שינויים טכנולוגיים במהירות ובקנה מידה חסר תקדים.

בתגובה לכך, רוב גדול של המנהלים אומרים כי הם מתכננים להשקיע בהכשרה להגברת השליטה הדיגיטלית של עובדיהם בשנה הבאה, כמו גם להגדיל את השימוש שלהם בשותפים ליישום  מערכת אקולוגית.

להלן סקירה של מגוון מגמות הטכנולוגיות של השנה הקרובה כפי שהן נראות דרך עיניהם של מנהלי שרשרת האספקה:

– לתכנן מראש בצורה אסטרטגית – תעצבו עתיד טוב יותר

– עולם שקוף (מראה) – כוחם של תאומים דיגיטליים מסיביים וחכמים

– אני, טכנולוג – הדמוקרטיזציה של הטכנולוגיה

– מכל מקם ובכל מקום – הביאו את הסביבה שלכם.

– ממני אלינו (From Me to We ) -הדרך של מערכת רב ערוצית לתוהו ובוהו.

מגמה מס 1 : נימוקים חזקים יותר: אדריכלות עתיד טוב יותר

עידן חדש של תחרות בענף מתפתח – עידן שבו חברות מתחרות על הארכיטקטורה שלהן.  לרשותם של מנהלי שרשרת האספקה  יש נפח עצום של אפשרויות טכנולוגיות וזנים, המאפשרים להם להתאים אישית כל שכבה בארכיטקטורת הטכנולוגיה של הארגון שלהם, ובכך לייעל את האסטרטגיות של שרשרת האספקה במידה שלא נראתה קודם.

אך בנייה והפעלת הטכנולוגיה התחרותית ביותר פירושה לחשוב על טכנולוגיה אחרת. אסטרטגיות עסקיות וטכנולוגיות חייבות להיות בלתי מובחנות, ועל ארגונים לשאוף להיות מובילי טכנולוגיה. עבור שרשרת האספקה, המשמעות היא להגביר את המאמצים לאמץ באופן מלא טכנולוגיות המסייעות להבנות חוסן, ליצור קשרי לקוחות חזקים יותר ולבנות פעולות אחראיות יותר.

81% – ממנהלי שרשרת האספקה טוענים שהמגפה הייתה מבחן הלחץ הגדול ביותר שהארגון שלהם חווה.

64% – מדווחים כי קצב השינוי הדיגיטלי בארגון שלהם מואץ.

81% – מסכימים שהם מתמודדים עם שינויים טכנולוגיים במהירות ובהיקפים חסרי תקדים.

מגמה מס 2': "עולם המראה" (Mirrored world): כוחם של תאומים מסיביים, חכמים, דיגיטליים

השקעות גוברות בטכנולוגיות נתונים, AI וטכנולוגיות תאומות דיגיטליות מולידות דור חדש של עסקים ומודיעין: "עולם המראה".
חברות מובילות בונות תאומים דיגיטליים חכמים ברחבי שרשרת האספקה שלהם ושוזרות אותם יחד כדי ליצור מודלים חיים של מפעלים שלמים, מחזורי חיים של מוצרים, שרשראות ערך ועוד. ככל שיותר מהעולם הפיזי מיוצג במרחב הדיגיטלי, "עולם המראה" המתפתח יפתח שפע של הזדמנויות חדשות.

מנהיגי שרשרת האספקה יוכלו להפגיש נתונים ומודיעין בקנה מידה חסר תקדים; לשאול ולענות על שאלות גדולות שקריטיות לעסק; ולדמיין מחדש כיצד שרשרת האספקה פועלת, משתפת פעולה ומחדשת – הן בתוך החברה והן בין שותפי המערכת האקולוגית.

הענן ובינה מלאכותית – ( Artificial intelligence-AI) הינם הטכנולוגיות המובילות ליישום:

42% -טכנולוגיית הענן (42%) היא הטכנולוגיה מספר אחת המוזכרת כיום על ידי מנהלי שרשרת האספקה, כמעט כל המנהלים (93%) מצפים כי 50% ומעלה מעסקיהם יהיו בענן בשלוש השנים הבאות.

36% – בינה מלאכותית Artificial intelligence) AI (36%)) היא הטכנולוגיה השניה מיד אחרי הענן בתור הטכנולוגיה המובילה ביותר.

תאומים דיגיטליים מקבלים דחיפה קדימה:

69% – ממנהלי שרשרת האספקה מצפים שההשקעה של ארגונם בתאומים דיגיטליים תגדל בשלוש השנים הקרובות.

30% – מהמנהלים מדווחים שהם משתמשים בתאומים דיגיטליים כדי לשפר את הפעילות.

מגמה מס 3': אני, טכנולוג: הדמוקרטיזציה של הטכנולוגיה

שינוי מתפתח בפיתוח הטכנולוגיה, שמשמעותו גדולה על כוח העבודה בשרשרת האספקה. עיבוד שפות טבעיות, פלטפורמות עם קוד נמוך, אוטומציה של תהליכים רובוטיים ועוד הם דמוקרטיזציה של הטכנולוגיה, אשר מכניסים יכולות רבות עוצמה לידי אנשים בכל רחבי שרשרת האספקה.
בעוד ש- IT עדיין יטפל ביישומים עיקריים ויעבוד עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, האנשים יטפלו בבעיות העסקיות היום יומיות – למשל, יצירת תחזיות מדויקות יותר או סחיטת יעילות רבה יותר מתהליכי הייצור – יוסמכו ליצור פתרונות מונעים טכנולוגיה בעצמם.
בעזרת טכנולוגיה דמוקרטית, כל עובד בשרשרת האספקה יכול להיות חדשני, לייעל את עבודתו, לתקן נקודות כואבות ולשמור על פעולות שרשרת האספקה בתיאום עם צרכים חדשים ומשתנים.

כוח האדם נמצא תחת מיקרוסקופ:

38% – רק 38% ממנהלי שרשרת האספקה מאמינים שכוח העבודה הלא טכני של הארגון שלהם מוכן למנף את הכלים הטכנולוגיים שהם מקבלים.

78% – מתכננים להשקיע בהדרכת עובדים שאין להם את המומחיות הנדרשת.

מגמה מס 4': בכל מקום ומכל מקום: הביאו את הסביבה שלכם

הזדמנויות רבות לחברות שמוכנות לחשוב מחדש כיצד נראה הארגון שלהן ומה הוא יכול להשיג בעזרת מודל כוח וירטואלי. זה נכון אפילו לגבי שרשרת האספקה, הנשענת ביתר שאת מאשר פונקציות רבות אחרות על פעילויות וכוחות עבודה "אישיים". אך פשוט  להמשיך את המדיניות שהייתה נהוגה בזמן המגפה (עבודה בכל מקום ומכל מקום) לא תספיק.
מנהלים חייבים לפתח אסטרטגיות "להביא את הסביבה שלך" (BYOE), תוך התייחסות לשינויים התרבותיים הנחוצים, למטרה המתפתחת של המרחב הפיזי, וליכולת להשתלב במאגר הכישרונות הגלובלי באמת. מקורות מיומנויות חדשים יהוו ברכה מסוימת עבור מנהלי שרשרת האספקה הנאבקים בכוח עבודה מזדקן וביציאה מתמשכת של ידע מוסדי חיוני.

85% – ממנהלי שרשרת האספקה מסכימים שיעברו לסביבת עבודה וירטואלית שבה תהיה עבודה מרוחקת יותר.

84% – ממנהלי שרשרת האספקה מאמינים שכוח העבודה המרוחק פותח את השוק לכישרונות שקשה למצוא ומרחיב את התחרות על כישרונות בקרב ארגונים.

מגמה מס 5': ממני אלינו (From Me TO We): הדרך של מערכת רבת צדדים (חברות ) לתוהו ובוהו

השיבוש העולמי של COVID-19 עורר סערה של ארגונים לדמיין מחדש את שותפויות שרשרת האספקה שלהם – ומערכות מרובות צדדים (חברות) זכו לתשומת לב חדשה. בשלוש השנים הבאות יחול שינוי מהיר בצרכי הלקוחות, הרגולציה ועוד – והחברות לומדות שהן חזקות יותר ביחד. יש להן הזדמנות ליצור דרך חדשה קדימה באמצעות מערכות מרובות צדדים באמצעות בלוקצ'יין, ספר חשבונות מבוזר, מסד נתונים מבוזר, טקוניזציה (tokenization) ומגוון טכנולוגיות ויכולות אחרות. במערכות מרובות צדדים, רשתות אספקה יכולות להשיג חוסן וכושר הסתגלות גדולים יותר; לפתוח דרכים חדשות להתקרב ולשרת את השוק; ולהציב סטנדרטים חדשים של מערכת אקולוגית לתעשיות שלהם.

לעבוד לבד יעלם מן העולם:

87% – ממנהלי שרשרת האספקה מסכימים שמערכות מרובות צדדים עומדות להפוך למרכז המסחר, שרשרת האספקה והעסקאות בין השותפים והלקוחות.

62% – ממנהלי שרשרת האספקה אמרו שהם יכולים לפעול רק בטווח הקצר ללא מערכות רב-צדדיות, בעוד 21% אמרו שהם כלל לא יכולים לפעול בלעדיהם.

עכשיו היא העת לעידן הטכנולוגי החדש של שרשרת האספקה.

המאמר מראה בבירור כי האצת הדיגיטציה של שרשרת האספקה לאחר COVID-19 נמצאת בעיצומה ומסמנת רגע מכונן עבור מנהלי שרשרת האספקה. הם להוטים להימנע מהאתגרים שחוו בשנת 2020 ומחפשים טכנולוגיה שתוביל את הדרך. עם שרשרת אספקה דיגיטלית הולכת וגוברת, חברות יכולות להשיג רלוונטיות רבה יותר ללקוחות, חוסן חזק יותר לשיבושים ואחריות מוגברת לחברה ולכדור הארץ.

שנת 2020 ו- COVID-19 עוררו את ההמצאה המחודשת הגדולה ביותר של התעשייה בזיכרון החיים, והטכנולוגיה מובילה את הדרך. לתנועה זו השלכות עמוקות ומרחיקות לכת על שרשרת האספקה, ומנהלי שרשרת האספקה חשים את הלחץ לנוע במהירות – אך הם מכירים גם בהזדמנויות ובתועלות בכך.