by katemangostar on freepik.com

הגיע הזמן שתמתגו את עצמכם!

בעידן הדיגיטלי כל אחד מאיתנו חייב שיהיה לו ייצוג ברשת וגם מחוצה לה שיתמוך ויקדם את המטרות האישיות, המקצועיות והעסקיות שלו.

אם בעבר יכולתם לוותר על נוכחות דיגיטלית, היום היעדר נוכחות כזאת היא בבחינת הפרסומת של דפי זהב משנות ה-80 "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" אבל נוכחות שאינה מנוהלת כראוי יכולה לפעמים להזיק לכם ולתדמיתכם האישית והמקצועית.

לכל אחד מאיתנו יש מוניטין שנבנה במשך כל חיינו, מוניטין אישי, מוניטין מקצועי וגם מוניטין עסקי אולם תהליך של מיתוג גם אם הוא נעשה באופן מצומצם ומינימלי הוא זה שיכול לבנות את המוניטין שלכם כמו שאתם רוצים שיבנה וכמו שאתם רוצים שאחרים יחשבו, ירגישו ויתייחסו אליכם.

כדי להסביר במשפט אחד מה זה מיתוג אישי אז זה כמו לשאול  – מה אומרים עליכם ברגע שאתם יוצאים מהחדר או מה יגיד מישהו שמכיר אותכם כשאר ישאלו אותו "במה אתם עובדים?"  או  "מה הסיפור של הבחור הזה?"

אם אתם באמת אמיצים ורוצים לבחון את המיתוג שלכם, אז תבקשו ממישהו זר שישאל את ההורים שלכם או את החבר\חברה הכי קרובים שלכם מה אתם לומדים? \ במה אתם עובדים?, התשובות שלהם בהחלט יפתיעו גם אתכם, אני יכול להבטיח לכם שהפער בין התשובה שאותו האדם ישמע לעומת מה שחשבתם שיגידו עליכם כנראה הרבה יותר גדול מאשר מה דמיינתם.

באופן חד משמעי היום ללא תהליך מסודר ובעקביות בה לאורך שנים אתם בונים את הנראות האישית והמקצועית שלכם ברשת ומחוצה לה, בכלל תחומי החיים, יהיה לכם מאוד קשה להיות אלו שמקבלים את הקידום המיוחל במקום העבודה שלכם, להיות אלו שכל הזמן מזמינים אותם להתראיין או לקחת בפאנלים בכנסים מקצועיים או אפילו להיבחר לוועד הכיתה או וועד הבית. אם אתם בעלי עסק עם מנהלים בכירים ברמת ה C-Level הגיע הזמן שתפנימו שבעידן הנוכחי המותג העסקי שלכם קשור בקשר ישיר למיתוג האישי שלכם.

מיתוג אישי ומקצועי הוא תהליך מורכב ולא פשוט בכלל אבל בטח שהוא לא מופע של שחצנות וזה לא "למכור את עצמך כדי למצוא חן בעיני כולם", תהליך של מיתוג על כל רבדיו יכול לחולל שינויים נהדרים בעולם הפנימי והחיצוני, להחזיר ערך אדיר לסביבה הקרובה ובכלל לקהילה, מהר מאוד תגלו שהמיתוג יתרום ויעשה טוב, מה שיעזור להמשיך ולהתמיד בתהליך שלמעשה אינו נגמר לעולם.

קיימים מספר סוגים של תהליך מיתוג, אבל בסופו של דבר בבניית המותג שהוא אתם כולם חשובים וכלם משתלבים אחד בשני באופן מופלא.

כדי להצליח היום בניהול קריירה, חייבים לבנות מיתוג אישי שיתמוך ויעזור לבנות את המיתוג המקצועי ויבנה תדמית "כאוטוריטה מקצועית", מובילה בתחומכם, אולם מיתוג מקצועי חזק הוא זה שיבנה את המיתוג העסקי. התהליך הזה נכון לכולם בין אם מדובר בסטודנט בתחילת דרכו, שכיר, מנהל שכיר, חבר הנהלה או בעלים של חברה.

דרך הפעולה היא שיטת ה"מיתוג הרב-שכבתי" לפי מתודולוגיית ואסטרטגיית השיווק בשם "המשפך השיווקי ההפוך", מתודולוגיה בה מספקים ערך לאחרים ללא צפייה לתמורה, ובונים את התדמית האישית, המקצועית והעסקית שלכם כאוטוריטה מקצועית בכירה בתחום מסוים בעולם הווירטואלי ומחוצה לו, "העולם" רואה, אוהב, מתחיל לעקוב אחריכם, מאמץ אתכם אל לבו ובעיקר מתרגל לצרוך את תוכן המומחיות הזה, כך שברגע שיש צורך במומחיות שלכם, הלקוח או המעסיק פונה למוכר והידוע.

החלוקה הבסיסית המקובלת היא לשלושה סוגי מיתוג:

מיתוג אישי: מי אתם ומה הסיפור שלכם?, מה השליחות שלכם בעולם?, מה המטרות האישיות שלכם בחיים?,  מה הערך מהעולם הפנימי שלכם שאתם יכולים לתרום לעולם?, מה יש בכם שאין באף אחד אחר?

מיתוג מקצועי: מה המומחיות המקצועית שלכם? במה אתם נבדלים מאנשי מקצוע אחרים מהתחום שלכם?, מה הערך המיוחד שאתם יכולים להביא ללקוחות\למעסיקים שלכם?, מה הערכים שאחרים לא יכולים להביא באיכות וברמה המקצועית שרק אתם יכולים להביא?

מיתוג עסקי: איך המיתוג האישי והמקצועי שלכם באים לידי ביטוי במותג העסקי שלכם?, מה מייחד את העסק\חברה שלכם מחברות אחרות בענף? למה כדאי לי להיות לקוח\ ספק\ שותף עסקי של החברה שלכם ומה הערך המוסף שאני אקבל כאשר אני אבחר לעבוד או לקנות מכם?

מראש אני מזהיר אותכם לא ליפול בטעות כך שאתם יכול לספק ערך לכולם, כי לא כך הדברים!

כלל מנחה ראשון ומחייב בכל תהליך מיתוג – אתה חייב להיות ממוקד לקהל היעד שלך.

כאשר אתה פונה לכולם – אתה לא פונה לאף אחד!. אנחנו חיים בעולם "מומחי ידע" \ "מומחי תוכן"  אתה לא יכול לספק ערך ולעזור לכולם, אז למה מראש להשקיע זמן ומאמץ מיותרים בקהל יעד שבכלל אל קהל היעד שלך?

בניית מיתוג אישי, מקצועי ועסקי כזה שיעזור לכם להתקדם ולקדם את המטרות האישיות, המקצועיות והעסקיות שלכם הוא לא תהליך קל, הוא דורש סבלנות, הוא דורש להביא את עצמכם באופן "נקי" ואמיתי מול העולם, צביעות, שחצנות והעדר יושרה, מהר מאוד מתגלים ברשת ומוקעים ממנה, אך בעיקר תהליך של מיתוג לא יעבוד אם אתם לא תפעלו בנחישות והתמדה, לא תרגישו בתוצאות המדהימות של התהליך, ולא תבינו את הערך והשינוי האדיר שהתהליך יעשה לחיים האישיים, המקצועיים והעסקיים שלכם.

המסע הזה הוא כמו מרתון לטווח ארוך, אין פה הצלחות מהירות ואין פה ספרינטים קצרים, אך מי שיפעל ממקום "נקי" של לתת ערך לאחרים, יפעל בנחישות והתמדה, יקצור את פירות עמלו.

בתחילת התהליך הרבה אנשים מרגישים תקועים, מפחדים מחשיפה אישית, מפחדים שאין להם ערך אמיתי לספק לעולם, אני ממליץ לכם להיפגש עם מנטור עסקי שמתמחה בתחום העיסוק שלכם אשר יעזור לכם למצוא ולמקד את הערך שאתם יכולים לתת לעולם, ובמידת הצורך הוא זה שיעזור לכם להתגבר ולהשתחרר מהחסמים האישיים בתהליך המיתוג, חסמים שברוב המקרים ניתן בקלות להתמודד ולהתגבר עליהם.

אם קשה לכם בשלב זה לצאת לדרך ובהחלט זה טבעי וצפוי, אני ממליץ בחום לצפות מספר פעמים בהרצאות הנהדרות של Simon Sinek הרבות שיש ברשת  (לרובם יש גם תרגום סימולטני בעברית), חפשו לפי מילות המפתח הבאות "Start with why" או הרצאה בשם או "The Infinite Game", עשו לעצמכם טובה אישית וצפו בזה מספר פעמים, הקדישו מחשבה, בהחלט לוקח זמן להפנים את המסר ולחבר אותו לעולם הפנימי.

לא ניתן לוותר על שלב זה היות והוא הבסיס להכול!, לא ניתן לצאת למסע של מיתוג אישי ומקצועי ללא הגדרה של ה"למה" שלכם, הסיבה החיצונית לכך מאוד פשוטה אם אתה לא מכיר את עצמך, אז מה בדיוק אתה מצפה שאנשים אחרים יכירו?, הסיבה החיצונית היא למה שתפתח התמדה בתהליך של מיתוג אישי אם אין מטרות או יעדים שהם הרבה יותר גדולים ממך, והם אלו שמנעים אותך להגיע לשם.

ולמען הסר ספק "מציאת הלמה שלך" זה שיעורי בית שחייבים לרשום אותם, כי כאשר אתם "מעבדים" את הדברים בכתיבה זה מתחזק ומתהדק טוב יותר בתודעה שלכם.

Simon Sinek by WorkHuman on simonsinekinc.com

חברים זה הזמן להיות כנים עם עצמכם, לטוב ולרע, מסע של מיתוג אישי יחולל פלאים בתפיסת העולם והערך שאתם מביאים לעולם אז קדימה תגלו אומץ פנימי ותענו בכתב על השאלות הבאות:

– רשמו מה הערך \ הידע \ התובנות שאתם יכולים לתרום ולשתף עם העולם

– איך אתם יכולים לעזור לאחרים להצליח טוב יותר בחיים שלהם

– איך אתם יכולים לעזור למי שממש עכשיו עושה את צעדיו הראשונים בתחום העיסוק שלכם

המלצות:

– תהיו כנים עם עצמך, אם לא עכשיו אז מתי כן?

– מה הדבר שהכי מלהיב אותכם בחיים? איך הוא משתלב עם המקצוע שלכם? איך זה משתלב עם העסק שאתם מנהלים? או החברה שבה אתם עובדים בה?

– דמיינו עולם עם חוסר בדאגות כלכליות, ואז תשאל את עצמכם מהם הנושאים והתחומים אותם אתם מוכנים ללמוד, לחקור ולקרוא עליהם בהתלהבות שכוללת פאשן ובאהבה אין סופית.

 

כל מסע של אלפי ק"מ מתחיל בצעד אחד ראשון, אז קדימה צאו לדרך!, אל חשש, המסע מרתק ומהנה וההשפעה שלו על חייכם תהיה מורגשת בכל האספקטים של חייכם, והכי חשוב אל תשכחו להנות מהדרך.