by user18526052 on freepik.com

האם גם לנו יש מקום עבודה בענף ההייטק?

לכולנו יש מקום בהיי טק, אז בואו נבין איך ב-4 צעדים אנחנו יכולים להבין את מקומנו בענף המבוקש ביותר בישראל.

אתחיל מהסוף, התשובה היא כן! מרבית הסיכויים שגם לכם יש מקום בענף המבוקש ביותר, הייטק זה לא רק לחבר'ה שבתיכון היו במגמת מחשבים, היי טק הוא ענף עם מגוון תפקידים אשר דורשים מגוון של יכולות, לדוגמה: אם יש לנו יכולות עיצוב אז ישנם תפקידים הדורשים זאת, כגון: מעצב אתר או מעצב חווית לקוח.

אם יש לנו יכולות ורבאליות ואנו נהנים מתקשורת עם הסובבים אותנו אז ישנם תפקידי שיווק ו/או הדרכה ואם אנחנו אנשים שלא אוהבים לתקשר עם הסביבה אנחנו יכולים לעבוד בתפקידי פיתוח או בדיקות תוכנה. ניתן להמשיך עם עוד מספר דוגמאות כי ישנם לא מעט תפקידים ועם הזמן נוצרים עוד ועוד תפקידים חדשים.

1 מיפוי יכולות
כולנו יודעים מה אנחנו עושים, ואיך אנחנו עושים זאת, אך לא בטוח שכולנו מבינים את ה-"למה?" שלנו, הכוונה היא למה אנו נהנים לעשות את אותם דברים. זה נושא למאמר שלם נפרד אבל אגיד בקצרה כי אצל כל אחד ואחת זה שונה, והדרך שלנו להבין זאת היא חקר עצמי אודות אילו דברים אנו נהנים לעשות ביום-יום ואילו דברים אנו מגלים בהם עניין.

2 "למה לי היי טק?"
ענף ההיי טק הוא הענף עם הכי הרבה שינויים וחידושים מעניינים ולהיות חלק ממנו זה בהחלט דבר מרתק. בישראל יש תדמית שכל מי שעוסק בתחום הוא "מצליחן" אבל זאת לא סיבה לבחור בתחום, האמת היא שלא כל מי שעובד בתחום הוא בהכרח עם שכר גבוה ומלבד זאת חשוב לזכור כי לא חייבים לעסוק בטכנולוגיה בשביל להצליח, ישנם אחרים שהם מצליחים גם בענפים שאינם טכנולוגיים.

3 התאמת יכולת לתפקיד –"מודל לחיקוי"
לצורך צעד זה נפתח חשבון ברשת המדיה המקצועית LinkedIn  , פה נוכל להקליד מילות מפתח כמו: עיצוב , הדרכה או אנליזה למשל ולראות אילו תוצאות אנחנו מקבלים כאשר אנחנו מסננים זאת לפי אנשים. סינון לפי אנשים יכול ללמד אותנו על מהו הרקע של אותם אנשים ולהבין האם יעניין אותנו למשל ללמוד את ההכשרות שהם רכשו לצורך התפקיד.

 

4 התאמת חלום למציאות – "לא הכול ורוד"
LinkedIn זה המקום ליצור חיבורים עסקיים עם אנשים שעובדים בתפקיד אשר אליו אתם מכוונים. לאחר שיצרתם קשר ניתן להתכתב עם אותם אנשים ולהבין מה נדרש היה בכדאי להגיע לתפקיד אבל יותר חשוב מכך איך נראית שגרת יומם של אותם אנשים. השאלה הזאת תעשה לכם את ההבדל בין דמיון למציאות ותחשוף אתכם גם לצדדים הפחות נעימים של התפקיד ולא רק מה שדמיינתם.

לקיחת צעדים אלו תוביל למסלול ברור יותר עם מטרה לכוון אליה וכן תמנעו מהוצאות מיותרות שחשבתם להוציא על הכשרה שבדיעבד יכלה להתגלות כלא מתאימה. יתרה מכך, לקיחת הצעדים תמנע ממכם בזבוז של זמן וכפי שהמלכה אליזבת ה-1 אמרה ברגעיה האחרונים: "את כל אוצרותיי אתן עבור טיפה של זמן."

הרבה בהצלחה