Photo by Steinar Engeland on Unsplash

השקעות בהייטק: תחום הלמידה (EdTech) פורח בעקבות הקורונה

לפני שבועיים חברה שבטח לא שמעתם עליה, Yuanfudao , גייסה 1 מיליארד דולר, לא נמכרה עבור מיליארד, לא גייסה לפי שווי של מיליארד, זה הסכום שהיא גייסה, לפי שווי של כ 8 מיליארד.

על מה כל הסיפור, בקטנה, הילד מכין שיעורי בית במחברת, מצלם תמונה עם הנייד, והאפליקציה קוראת את התשובה ונותנת ציון לשיעורי הבית. נשמע לכם פשוט וחמוד?
אז לפני שנה הם טענו שהם כבר בודקים 70 מיליון בעיות במתמטיקה ביום, וכך חוסכים 40 אלף שעות עבודה של הורים ומורים ליום. אם עושים את החשבון מבינים שזה בהנחה שמקדישים בממוצע שתי שניות בממוצע לבדיקת שאלה – או במילים אחרות, שרוב השיעורים לא באמת נבדקים, כי למי יש זמן וסבלנות לבדוק כל שאלה שהילד פותר.

כמובן שכשהחברה גדלה היא נכנסה לעוד תחומים והיום זו כבר אפליקציית הוראה, שגם מעבירה שיעורים לתלמידי בית ספר באונליין, וגם מאפשרת למידה. ועוד פרט קטן אחד – יש כיום כ 400 מליון משתמשים, אז מי אמר שלמכור למיליארד סינים זה לא טוב?

בחודשים שלפני פסטיבל הקורונה, EdTech המשיכה להיות מילה גסה, שמשתדלים לא לומר אותה בפני משקיעים פוטנציאליים. היא התחבאה מאחורי סיסמאות כמו Future of Work, TalentTech , Vocational Trainingו Lifelong Learning. ואז הגיע הקורונה, והסבירה לכולנו שאנחנו מאוד צריכים אדטק, וצריכים אותו עובד בצורה מושלמת.

אז אחרי שישקע האבק, ונגמור לחטא את טיפות הרסס של הקורונה, מציע לכל מי שבסביבה, וגם ככה מחשב מסלול מחדש, לשקול למצב את עצמו לאדטק. ההשקעות בתחום צמחו בעשור האחרון פי 14, מ 0.5 מיליארד ב 2010 ל 7-8 מיליארד ב 2018-2019, והתחזית היא שההשקעות פוסט קורונה יזנקו פי 3, לכמעט 90 מיליארד על פני העשור הקרוב.

************
מקורות:

אתר yuanfudao (סינית, לא מבין מילה 😊)
 https://www.yuanfudao.com/

הודעה על הגיוס
https://www.scmp.com/tech/start-ups/article/3077915/online-education-start-yuanfudao-raises-us1bn-sector-hots

כתבה על yuanfudao
https://equalocean.com/internet/20190304-yuanfudaos-app-frees-teachers-and-parents-from-checking-daily-homework

צפי ההשקעות באדטק בעשור הקרוב
https://www.holoniq.com/notes/87bn-of-global-edtech-funding-predicted-to-2030/

נכתב בהשראת הניוזלטר של HolonIQ

גילוי נאות – אני מעורב ומסייע בפעילות EdTech Israel במהלך 6 השנים האחרונות, ומעורב בכנסי IES שמחברים את קהילת האדטק המקומית לשחקנים בינ"ל בתחום.

תכנים נוספים