Photo by Leonardo Yip on Unsplash

חיים את החלום?

מתי לאחרונה חשבתם מהו החלום שלכם? מה עושה אתכם מאושרים? מה גורם לכם להנאה? מה אתם אוהבים לעשות? תחשבו…

איך נראים החיים שלכם עד כה? כיצד נראית השגרה שלכם? מי האנשים שמקיפים אתכם ביום יום? האם אתם מתעוררים כל בוקר בבית שמתאים לכם? נמצאים במערכת היחסים שתמיד רציתם? מרוצים מהמראה שלכם? מהכושר שלכם? נוהגים ברכב שתמיד רציתם? לומדים מה שאתם רוצים ללמוד? עובדים בעבודה שאתם אוהבים? מרוויחים כמה שאתם באמת מסוגלים להרוויח? חיים ברמת החיים שמתאימה לכם?

מה אתם רוצים בחיים? מה אתם באמת רוצים בחיים???  

מרבית האנשים בעולם, מעבירים את חייהם בלחיות חיי שגרה. הם משלימים עם הנסיבות הקיימות בחייהם, מסתגלים לאזור הנוחות שנוצר סביבם ומעבירים חיים שלמים אשר רחוקים מלהיות החיים שהם דמיינו לעצמם. השגרה והנוחות עשויים להיות די טובים עבורנו, אך גם עלולים להקהות לנו את החושים ולהיות האויב הכי גדול שלנו, במיוחד בעידן טכנולוגי, בו הדברים משתנים בקצב מהיר, המכתיב כללי משחק חדשים בעולם העסקים ומחייב אותנו להישאר רלוונטיים כל הזמן. העניין הוא, שרובנו יודעים זאת, אך בכל זאת בוחרים להמשיך " לזרום עם החיים " לקוות ולראות לאן הם יובילו אותנו – התשובה היא: לשום מקום! אף אחד לא יעשה עבורנו את העבודה ולא יגשים עבורנו את החלומות. החיים ימשיכו לחלוף, איתנו או בלעדינו, אנחנו אחראים לאן שהגענו עד היום.

אם אתם מעוניינים לשנות את החיים שלכם אתם פשוט צריכים לשנות את החיים שלכם.

חלומות תמיד נראים לנו כמו משהו גדול ורחוק שקשה לגעת בו, לכן רבים מוותרים עליהם עוד לפני שהם מתחילים לנסות. הנטייה שלנו, היא בעיקר להשקיע זמן בלתרץ לעצמנו ולסביבה שלנו למה אנחנו לא יכולים להתמקד במימוש החלומות שלנו כרגע. תירוצים, כמו: "אין לי זמן", "אין לי כסף", "אין לי כוח", "מה שאני עושה כרגע לא כזה נורא", "זה לא זמן טוב, אולי אחרי שהילדים יגדלו", "אני לא מספיק טוב", "לא בטוח שאצליח", "חבל על ההשקעה, גם ככה אכשל", "כבר פספסתי את ההזדמנות שלי לפני כמה שנים", "אני צעיר מדי", "אני מבוגר מדי"… והרשימה יכולה להמשיך עוד ועוד.

נניח והיו אומרים לכם שיש לכם הזדמנות לעשות את מה שאתם באמת רוצים לעשות בחיים, וכל זאת עם הצלחה מובטחת, מה הייתם עושים?

רוב האנשים שנשאלו על השאלה הזאת ענו שהיו עושים משהו שונה ממה שהם עושים היום.

תחשבו לרגע, מה מונע מבעדכם לעשות את הדבר הזה שאתם כל כך רוצים לעשות: ידע? ניסיון? זמן? כסף? כנראה שלא. הכל נמצא בשליטתכם ורק אתם יכולים למצוא דרך להשיג ולתעדף כל אחד מהם. אז מה באמת גורם לכם לוותר על הגשמת החלומות שלכם? התשובה היא – אתם! והסיבה לכך היא, פחד. פחד משינוי, פחד מכישלון, פחד מדחייה, פחד ממה שאחרים יחשבו או יגידו, פחד מהצלחה, פחד מאחריות וממחויבות, פחד מהתמודדות עם ההצלחה במקרה ונצליח. לא מפחיד יותר לדעת שאנחנו כן מסוגלים אבל פשוט לא מתאמצים מספיק?

כשזה נוגע לחיינו, אנו יודעים להתעקש ולעמוד על שלנו בדברים הקטנים, לדוגמה: כאשר מישהו מנסה לעקוף אותנו בתור, או מנסה לתפוס לנו את החניה, או כאשר אנחנו מקבלים שירות לא טוב. למה כשזה נוגע לדברים שאנו מעוניינים לשפר בחיינו אנחנו לא מתאמצים מספיק ומשקיעים את העקשנות והנחישות שלנו כדי להצליח יותר?

קחו לעצמכם רגע כדי למצוא מהו הדבר שאתם רוצים לעשות בחיים ויעשה אתכם מאושרים. אל תבזבזו זמן בלחשוב למה אתם לא מסוגלים לעשות אותו, (יהיו מספיק אחרים שיעשו זאת בשבילכם) תחשבו כיצד אתם כן מסוגלים.

האדם הצליח להגיע לירח, לכבוש את פסגת האוורסט, להמציא את הסמארטפון… כל זה לא קרה ביום או ברגע, זה לקח זמן, והיו בדרך לא מעט כישלונות, אבל בעזרת רצון, סבלנות ונחישות זה קרה!

החלום שלכם, יישאר בגדר חלום, עד לרגע שתהפכו אותו לתכנית. אם אתם רוצים להגשים את החלומות שלכם, תתחילו לעבוד על להגשים אותם, תתחילו בקטן, העיקר שתתחילו – ועדיף כבר עכשיו.

גם אם החיים שלכם עד כה הם די טובים, נסו לדמיין כיצד הם יראו כשהם יהיו מעולים.

מפסיקים " לזרום עם החיים " ומתחילים לעבוד על " לחיות את החלום! "