Photo by jcomp On Freepik.com

איך מתמודדים עם עקיצות חרקים בגישה הומאופתית

יש אנשים שמושכים יותר יתושים ובכלל יש אנשים הרגישים יותר לעקיצות.

חרקים – אמנם קטנים אך מציקים בגדול. בעיקר במקומות שבני אדם יטו להתגודד, כלומר פארקים שבקרבם או לידם מקור מים, שם הם ימצאו ובהמוניהם.

איך ניתן להעזר בהומאופתיה קלאסית?

הומאופתיה קלאסית היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית המבוססת על העקרון "דומה בדומה ירפא" זאת אומרת שחומר המסוגל ליצור סימפטומים מסוימים, יוכל, בדילול הומאופתי מתאים (רמדי) להוות תרופה ניצחת לאותם סימפטומים. אז, אלו רמדיס הומאופתיות יכולות לסייע במקרים של עקיצות חרקים?

רמדיס העשויות מחרקים כמובן. הרי זה "דומה בדומה".

הרמדי העיקרית נקראת Apis Melifica כלומר – דבורת הדבש. רמדי זו מסוגלת לרפא סימפטומים אלו: כאביי עקיצה שורפים, התנפחות בגוון ורוד כהה, תפיחה ולא התנפחות חזקה ומוצקה, ותחושה שמהעקיצה נפלט חום, ואכן, במגע ידני המקום חם ומעקצץ. תמונת מצב כזו (בין אם הסיבה היא עקיצה מדבורה, צרעה או יתוש) נוכל לרפא באמצעות רמדי זו.

ברור שאין צורך לקחת רמדי הומאופתית כל פעם שאנחנו מקבלים עקיצה קטנה מיתוש. אבל, אם יש לנו נטיה להעקץ וכל פיקניק או ישיבה בחצר בשעות הערב מסתיימת עם שלל עקיצות. או אם העקיצה היא באזור פנימי או על המפרק בחלק שלא מאפשר למערכת החיסון ליצר התנפחות גדולה – היא יכולה להיות מכאיבה במיוחד ורמדי מתאימה יכולה להקל עלינו מאוד. הרמדי תינתן בצורה תכופה ותוך כמה שעות הכל ירגע, בלי חומרים כימיים וללא תופעות לוואי. אם הנכם מתלבטים לגבי חומרת המצב, והמינונים הרצוים, תוכלו כמובן להתיעץ איתי.

honey bee
Honey Bee | Photo by Brian Lewis on Unsplash

להקדים רמדי לעקיצה

אצל ילדים זה בעייתי יותר, מכיוון שאותן מספר עקיצות על שטח פנים קטן לוקחות יותר מקום, וכך נראה שרוב השטח של הרגליים או של הידיים מכוסה. ומעבר לזה, לילדים יש פחות משמעת והם מסוגלים לגרד עד זוב דם בידיים מלוכלכות וליצור זיהום.

ולכן, אימהות לתינוקות ולילדים שרוצות למנוע את עקיצות היתושים מלכתחילה יכולות לטפטף שמנים אתרים מסוג סיטרונלה Citronella וגרניום Geranium על מנת לדחות את החרקים מלהתקרב. את השמנים יש לטפטף על בד או על דפנות העריסה ולא ישירות על גוף התינוק. גם מבוגרים יכולים להשתמש בשמנים למניעה – ניתן לרכוש את ה Lemon Grass ולשים במבער בבית, ובמקביל להעשיר את התזונה כמה שיותר בוויטמין B1, מחקרים גילו שהעדרו הופך אותנו "מתוקים" יותר ליתושים.

קיץ נעים ונטול… חרקים.