Photo by Luca Bravo on Unsplash

איך תוכן טוב מניע את העסק שלך

התוכן הוא אחד המרכיבים העיקריים בהצלחה של כל תהליך קידום אורגני, אבל תכנים הם עסק יקר ולא לכולנו הכתיבה באה בקלות, ובגלל זה אנחנו רוצים להיות בטוחים שהתמורה להשקעה שלנו תהיה שווה את הטרחה.

אנסה לענות על כמה מהשאלות שהכי מעסיקות מקדמי אתרים ובעלי אתרים בכל רחבי העולם וגם לעזור לכם להפוך תוכן למנוע שיביא לאתר שלכם תנועת גולשים משמעותית ומיקום גבוה בדפי התוצאות.

לפני כ-7 שנים כשהתחלתי לעסוק בקידום אורגני, האסטרטגיה הפופולארית הייתה להכניס לאתר כמה שיותר מאמרי SEO קצרים עם כמה שיותר מילות מפתח. אז, רוב מקדמי האתרים לא הקדישו יותר מדי מחשבה ומשאבים לדברים כמו "לתת ערך לקורא" ו-"לייצר תוכן איכותי". מילים אלו כיום נחשבות ל-Buzzwords נפוצות במיוחד שהפכו ללב הפועם של אסטרטגיית התוכן בתעשיית ה-SEO.

אבל מאז, לא מעט דברים השתנו. היום, לייצר תוכן איכותי זה קשה יותר מבעבר, זה ודורש מאמץ לא קטן גם ממי שעוסק בתחום של קידום אתרים וגם מאלו שכותבים תוכן למחייתם.

איך גוגל מדרגת תוכן?

נכון, גוגל לא נתנה לאף אחד מאיתנו את ה-"מתכון הסודי" שגורם לאלגוריתמים שלה להתענג על התוכן שלנו. אבל היום יש לנו לא מעט סטטיסטיקות ומחקרים שיכולים לעזור לנו להבין על פי מה גוגל מדרגת תוכן כתוב.

אם נחשוב לרגע על הדרך שבה גוגל בוחנת מאמרים או פוסטים, אפשר להסיק שגוגל רוצה להגיש לקוראים שלה על מגש של כסף תוכן איכותי. היא מדרגת גבוה את הטקסטים עם התוכן הכי מעניין ואת אלו עם האינפורמציה הרבה ביותר, ומדרגת נמוך מאמרים קצרים שלא מספקים ערך אמיתי לקורא.

ההסבר לזה הוא פשוט – גולשים מגיעים לגוגל כדי לשאול שאלה או לחפש מידע על נושא מסוים. כמובן שגוגל תרצה להציג לגולשים שלה את התוצאות הכי טובות, את התשובות הכי המפורטות ואת מקורות המידע הכי מעמיקים.

כמה מילים יש בתוכן הכי אפקטיבי?

אז כמה מילים צריכות להיות בפוסט, כתבה או מאמר בשביל שמנועי החיפוש ידרגו את העמוד גבוה ויעלו את הניקוד של האתר? תלוי את מי תשאלו ותלוי עד כמה מעודכן מי שתשאלו. במשך השנים, אורך הכתבה המומלץ השתנה מאוד, אבל היום אפשר להגיד שאורך של 300 מילה הוא המינימום וכשמגיעים אל מעל ל-1,000 מילים כבר רואים אפקטיביות גבוהה.

על פי מחקר שביצעה סוכנות קידום האתרים והשיווק הדיגיטלי HOOK ב-2018, אורך המאמר הממוצע שהכי יעיל לקידום אורגני הוא לא פחות מ-1,705 מילים. אם המספר הזה כנראה גורם לך עכשיו לשאול את עצמך אם יכול להיות שאסטרטגיית התוכן שלך שגויה – רק רגע – אין סיבה לקפוץ למסקנות, זה קצת יותר מורכב.

איכות לעומת כמות? מה יותר חשוב כאשר כותבים תוכן?

למרות שתוכן ארוך יותר הוא טוב יותר, איכות התוכן גם היא חשובה מאוד. מאמרים איכותיים יקבלו דירוג גבוה יותר מאשר מאמרים ארוכים בהם הכותב מורח את הקורא וחוזר על עצמו, ויש לזה כמה סיבות:

– גוגל יודעת להבחין בין תוכן זבל לבין תוכן איכותי.

– התנהגות הגולשים גם היא חשובה לדירוג העמוד בפרט ולדירוג האתר שלכם בכלל. אנחנו יודעים שאחוזי נטישה גבוהים וזמן שהייה נמוך מורידים את דירוג העמוד, ותוכן לא מעניין שלא מושך את הקוראים לא יחזיק את הגולשים, אלא יגרום להם לעזוב את הדף שלכם מהר מאוד.

– קישורים מאתרים אחרים הם אחד הדברים הכי אפקטיביים מבחינת שיפור המיקום של האתר שלכם. יהיה קשה לכם למצוא מישהו שיקשר כתבה לא מעניינת של 2,000 מילה שכתב לכם כותב חובבן בשביל 7 אגורות למילה. יהיה לכם קל הרבה יותר למצוא את האתר שיפנה את הגולשים שלו לכתבה איכותית בת 500 מילה שכתב כותב מקצועי ומנוסה. כותב שביצע מחקר מעמיק על הנושא וליטש את הטקסט בצורה יסודית בשביל לדאוג לתוצר סופי ברמה גבוהה ככל האפשר.

בסופו של דבר, אם האתר שלכם מקבל הרבה תנועת גולשים, אם הוא אתר שאתרים אחרים מסתמכים עליו ומקשרים אליו בתכנים שלהם עצמם – לפני הכל הכי חשוב שלא תפגעו באיכות התכנים שלכם.

שילוב מילות מפתח – חשוב שהטקסט יזרום

על הנושא הזה אפשר לכתוב גם 5 כתבות, אז לא איכנס לפרטים מעמיקים מדי. יש הרבה מקדמים שמבקשים מכותבי התוכן שלהם להכניס כמה שיותר פעמים את מילת המפתח, אבל שיטת עבודה כזו גורמת לתכנים להיראות לא טבעיים.

שלא תבינו לא נכון – אתם צריכים להכניס מילות מפתח בטקסט, אבל כדאי לעשות את זה במינונים סבירים.
בעזרת שימוש במילים נרדפות, הטיות של יחיד ורבים וגם להשתמש בקידומות של "ל" ו-"ב" אם זה מה שצריך בשביל שהכתבה תזרום.

אל תשכחו שהמפתח להצלחה שלכם היא לגרום לגולשים ולמונעי החיפוש להתאהב בתוכן שלכם ואת זה עושים עם תוכן מעניין שכתוב טוב, ולכן שילוב מילות המפתח צריך להיות טבעי והגיוני.

הפלטפורמות הכי טובות למציאת כותבים

תראו, אם אתם בתחילת הדרך, אין לכם תקציב ואתם יודעים לכתוב לא רע – עדיף שתכתבו לעצמכם את התכנים מאשר שלא יהיו לכם תכנים בכלל. אבל אם יש לכם את האפשרות, כותב/ת תוכן איכותי ומקצועי זה מה שיכול לשנות לחלוטין את מצב האתר ותדמית העסק שלך. לא רק שכותבי תוכן יחסכו לכם את כאב הראש שכרוך בכתיבה, עיסוק שלא בא לכל אחד באופן טבעי, הם גם יודעים לכתוב הרבה יותר טוב מהאדם הממוצע.

הנה כמה מהפלטפורמות שאני הכי אוהב למציאת כותבים טובים, חלקן גם עוזרת ללמוד ליצור תוכן טוב בעצמכם:

– XPlace – הפלטפורמה הישראלית הזו תעזור לכם למצוא כותבים איכותיים במחירים שפויים. תוכלו לסנן כותבים על פי קריטריונים של חוות דעת מלקוחות קודמים, ציון, שפה, כמות פריטים בתיק עבודות ועוד. יש כאן מבחר של כותבים מעולים עם ניסיון מוכח ותוכלו לבצע את הבחירה אחרי שתראו את תיק העבודות ותקבלו מחיר מוערך מראש. הפלטפורמה גם מאפשרת פרסום פרויקטים שמהם כותבים יפנו אליכם – יש יותר טוב מזה?

כותבי תוכן יודעים איך לפנות בצורה נכונה לקהל היעד והם יודעים איך לעניין קוראים. העברית שלהם נכונה, הטקסטים נוחים לקריאה והמידע והרעיונות מבוטאים בצורה ברורה ומדויקת.

– התוכניסטים – קהילת אנשי התוכן של נאור נרקיס, אחד מכותבי התוכן המובילים בארץ. לאחרונה השיקה פלטפורמה מעולה ונוחה למציאת יוצרי תוכן שיכתבו, יפיקו, יצלמו וימציאו לכם תוכן מנצח. אני אוהב את הפלטפורמה הזו כי היא מיועדת במיוחד לספקי תוכן וכי בקהילה הזו פעילים כמה מאנשי התוכן הכי מקצועיים ומנוסים בתחום, מה שמבטיח שיש למה לצפות.

– קבוצות בפייסבוק – יש לא מעט קבוצות שיעזרו לכם למצוא כותבים חוץ מקבוצת "התוכניסטים". קבוצות כמו "כותבי תוכן מקצועיים Content Writers Israel" ו-"פרויקטים, הצעות עבודה, פרילנס ומשרות לתוכניסטים" יעזרו לכם למצוא כותבים טובים ממש בקלות.

– Fiverr – פלטפורמת מציאת הפרילנסרים מספר 1 בעולם גם היא עם דם כחול לבן. חברת פייבר יצרה את האתר המושלם למציאת ספקים בכלל וכותבים בפרט. תוכלו לקבל כאן תוכן בלא פחות מ-14 שפות שונות (כולל עברית כמובן), ובמקרים רבים המחירים אטרקטיביים מאוד.
בהצלחה 🙂