איך-מדברים-את-שפת-ההצלחה-העסקית

Designed by Pixabay

איך מדברים את שפת ההצלחה העסקית

בעולם העסקים החדש שולטות שש שפות. מתברר שמי שיודע כיצד לשלוט בהן, לדבר אותן, לא רק שיצליח לתקשר טוב יותר, אלא יצליח ליצור מינוף, ולקדם אותו להצלחה. אז האם אתם מזהים את השפות הקיימות אצלכם בארגון?

עולם העסקים מעוצב בקבוצות קטנות וגדולות. אנו מכנים אותן 'עסקים' או 'ארגונים'. לעיתים הקבוצות הקטנות מתקיימות כחלק מארגון גדול, ונקראות 'מחלקות', ולעיתים הן פשוט חברה קטנה שמתקיימת באופן עצמאי.

כדי להצליח להוביל את אותם ארגונים וקבוצות להצלחה, יש להכיר את שש השפות השולטות בעולם העסקים החדש, לפי 'העיצוב האנושי' לעסקים. היכרות עם אותן שפות תאפשר לנו לתקשר טוב יותר, הן בתוך הקבוצה והן עם קבוצות אחרות.

התקשורת הזו יכולה לבוא לביטוי בין הארגון לספקים, ללקוחות, לעובדים ולקולגות. הבנה אמיתית של השפות השונות, על הדקויות והדיוקים שלהן, מאפשרת זרימת מידע נקייה וברורה, ויצירת מינוף שתורם לכל הצדדים ומקדם אותם אל מטרותיהם.

1

שפת הניהול
זוהי השפה ש"מחנכת", מלמדת, עוסקת ביום יום, ומובילה מתוך השראה.

אנשים שמדברים את השפה הזו עוסקים בזיהוי הכוחות החדשים שמצטרפים לארגון, בהכשרתם, בפיתוח כישורי השיווק והמכירות, בארגון הפילוסופיה והפרקטיקות העסקיות של הקבוצה – חוזים, הסכמים ומשאבי אנוש. הם מוודאים שהתרבות הארגונית מגיעה אל כולם, עד רמת הקפיטריה.

2

שפת התחרותיות
ארגונים תמיד יהיו תחרותיים. זה חלק מהדי.אן.איי שלהם. רוח התחרותיות המניעה חיונית לכל עסק. ללא השפה הזו עלולים להישאר מאחור ולהפוך ללא רלוונטיים.

שפת התחרותיות טומנת בחובה את האומץ להעז, את הרצון להוביל ולהיות ראשונים, את האמונה העמוקה ביכולות של הארגון, במוצרים, בשירות, בנחיצות ובדרך שהוא מוביל. זוהי אנרגיה יצירתית במובנה הטהור ביותר, כאשר היא מגיעה מהמקום הנכון ולא ממקום של השוואתיות, לחץ או מצוקה.

3

שפת הכיוון
תכנית סדורה מאפשרת הזרמה של משאבים שיניעו אותה. זו השפה שמסמנת לאן להפנות את התחרותיות היצירתית, ובמה למקד אותה. זו השפה שמביאה חזון לקבוצה, ומוודאת שכל המשאבים הנחוצים להגשמתו קיימים וזמינים עבורה.

כאן הרעיונות הופכים לחלק מהזהות היצירתית של הארגון או הקבוצה, התובנות הופכות להסברים מפורטים, וכולם מבינים לאן הולכים ומה מנסים להשיג.

4

שפת ההיגיון
זוהי השפה שמדברת את "האינטליגנציה" של העסק, ומחוברת ישירות לשפת הניהול. כאן אוכפים את התקנות, מעצבים את ההתנהגות, מתגמלים או מענישים את העובדים ודואגים לאבטחה של כולם.

שפת ההיגיון מאפשרת לזהות את מי ששייך, היא מאפשרת תחושת וודאות שמבטלת ספקות, ומדברת את העובדות וההיגיון של הקבוצה. כאן מתעסקים בפרטים כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה, יוצרים אמינות, שולטים דרך הידע והמנהיגות ואוכפים את דפוסי הפעולה כדי לתרום לארגון כולו.

5

שפת התקשורת
זו השפה שמחברת את כולם יחד ויוצרת אינטראקציה בין כל המשתתפים בארגון. אנשים שמדברים את השפה הזו יודעים לווסת את האנרגיה הרגשית בקבוצה, ולהתמודד עם משברים יומיים.

השפה הזו עוסקת ברעיונות, בחלומות, בדמיון, בחזון של הקבוצה, ומחברת את כולם דרך חוויה משותפת ומחויבות להתקדמות. ההתקדמות הזו היא בעצם תנועה משותפת לקראת תשואה כספית, תגמול והצלחה.

כאן נוצרת הרמוניה של רעיונות וחוויות עם אחרים, מכירת הסיפור של הקבוצה ועבודה משותפת שלעולם לא נעצרת. זה גם המקום שבו עוסקים במודיעין עסקי.

6

שפת היזמות
השפה הזו מביאה דחף גדול מאד לשינוי, התפתחות והתקדמות. זהו כוח יצירתי שמניע חדשנות, דוחף את המסגרות, בודק פוטנציאלים ופותח אפשרויות חדשות.

היצירתיות היזמית היא זו המאפשרת את ההמשכיות של הארגון והעסק, אחרת הכל קופא או קמל.

כאן מזהים מה קורה עכשיו בשוק ומה נדרש לחדש. כאן נמצא האומץ לקחת סיכון וליצור משהו חדש, מתוך הקשבה למה שהלקוח באמת צריך ורוצה, וכאן נמצאת גם המוכנות לצאת ולהילחם עבור החדש שמגיע.

לסיכום

הבנה עמוקה של שש השפות הקיימות בכל ארגון מצליח, מאפשרת לכל אחד מהעובדים לזהות את נקודות החוזקה שלו, ולהשתלב באופן האופטימלי במחלקה המתאימה, תוך כדי מיצוי הפוטנציאל והיכולות שלו במלואן. הבנה זו מאפשרת גם למנהלים לחסוך הרבה זמן, אנרגיה וכסף בניסיון להיות מה שהם לא, ומאפשרת לכל אחד ואחת למקסם את הכלים והכישורים במחלקה ובתפקיד המתאים ביותר.