by natanaelginting on freepik.com

איך לפעול באפקטיביות בלינקדאין ולקדם פעילות עסקית

בתקופה האחרונה יותר ויותר חברות מתקשות להביא לקוחות איכותיים ומחפשות דרכים וטריטוריות שיווקיות נוספות שאינן רוויות עדיין.

המאמר מציג מדוע שווה לפעול בלינקדאין ואיך לעשות זאת בהצלחה למען קידום העסק שלך.

לינקדאין היא הרשת החברתית/עסקית המקוונת הגדולה בעולם בתחום ה־B2B. הרשת העסקית הזו מאפשרת למומחים ולמנהלים בתחומים מגוונים למתג את עצמם, גם כשכירים וגם כעצמאיים, למצוא עבודה, ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בארץ ובעולם ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים ולסגור אתם עסקאות.

מדוע לפעול בלינקדאין?

בלינקדאין חברים כיום למעלה מ־660 מיליון אנשים, כ־1.9 מיליון איש מתוכם בישראל ובכל שנייה מצטרפים 2 אנשים חדשים לרשת.

בלינקדאין נמצאים האנשים המובילים את הכלכלה הישראלית והעולמית. מדובר במנהלים, מנכ”לים, בעלי חברות, משקיעים, בעלי קרנות, מהנדסים, אנשי הייטק, עורכי דין ורואי חשבון, ועוד שלל מומחים בעלי מקצועות חופשיים. 

כל בעל תפקיד שנמצא בלינקדאין בונה פרופיל אישי שבעזרתו הוא ממתג את עצמו אישית ואת הפעילות העסקית שלו. כל בעל פרופיל יכול להתחבר לאנשים אחרים ברשת, להרחיב את רשת הקשרים, ליצור אתם דיאלוג שמוביל לקשר ישיר בעולם האמתי באמצעות מייל, שיחת טלפון ולבסוף פגישה פרונטלית, או לשיתוף פעולה עסקי, כמו מיזמים משותפים והפניות הדדיות.
פרופיל לינקדאין הוא ההזדמנות שלכם ליצור מיתוג אישי מנצח, למגנט אליכם לקוחות רלוונטיים ולקבל יותר פניות מהאנשים המתאימים לכם. 

פרופיל הלינקדאין מאפשר ללקוחות הפוטנציאלים שלכם ללמוד עליכם, על המוצרים ועל המומחיות שלכם, לקרוא מאמרים וחומרים שאתם מפרסמים ומעלים לפרופיל, וגם לראות המלצות של אחרים עליכם, כל זה עוד לפני שהם נפגשו אתכם.

איך מומלץ לפעול בלינקדאין?

אחת הדרכים המובילות בלינקדאין ליצור מיתוג אישי וקהל אוהדים נאמן היא ע”י העלאת תכנים איכותיים ומסקרנים בעלי תועלת לקהילה.

אנשים עוקבים אחר התכנים, מזדהים אתם ועם כותב התוכן ועם הזמן יוצרים אתו קשר אישי שעשוי להוביל לקשר עסקי (בעקיפין מרוויחים קידום חינם בגוגל שמעלה בחיפושים במקומות הראשונים תכנים רלוונטיים שפורסמו בלינקדאין).

כל בעל פרופיל בלינקדאין יכול להעלות תוכן בפורמט של טקסט, תמונה, מצגת, קובץ PDF או וידאו. בכדי שהתוכן יהיה טוב וימשוך תגובות והתעניינות בכם ובחברה שלכם הוא צריך לתת תועלת ללקוחות פוטנציאליים, להיות מסקרן ומניע לפעולה.

דוגמאות לסוגי תוכן טובים:

– שתפו בחדשות ועדכונים מהתעשייה שלכם ורצוי שתוסיפו את נקודת המבט שלכם

– השתתפתם בכנס או בסדנה – שתפו את הקהל שלכם מה למדתם

– קראתם ספר שאהבתם ונראה לכם שקהל היעד שלכם עשוי להתעניין בו, שתפו

– פרסמו טיפים, רעיונות ומידע שנוגעים במוצרים/שירותים בעסק ובניסיון שלכם

– ספרו סיפורי מקרה אשר ממחישים את היכולת שלכם לעזור ללקוחות שלכם

– שתפו בנתונים סטטיסטיים שרלוונטיים לתחום שלכם

– שתפו במצגות מעניינות על השוק שלכם, המוצרים והשירותים

– יש לכם מוצר או שירות חדש, ספרו עליו, מנקודת המבט של הערך ללקוחות שלכם

– העלו המלצות של לקוחות מרוצים מהמוצר או השירות שלכם, במיוחד סיפורי הצלחה

– העלו תמונות של המוצרים שלכם, במיוחד במקום בו משתמשים בהם ולא תמונות מתוך קטלוג

– עדכנו על מה אתם עובדים כרגע – קהל העוקבים אחריכם סקרן

by ijeab on freepik.com

איך להצליח בפעילות בלינקדאין?

בכדי להשיג תוצאות בלינקדאין אתם רוצים שלקוחות פוטנציאליים יחשפו אליכם, יתרשמו מהמומחיות שלכם והיכולת שלכם לעזור להם ויתנו בכם אמון, שיוביל לפנייה אליכם. לכן חשוב לפעול ב־3 מישורים:

1 ליצור לעצמכם פרופיל ממותג ומושך
אם אתם רוצים למשוך אליכם לקוחות רלוונטיים, שירצו להיות אתכם בקשר על מנת לשמוע על המוצרים והשירותים שלכם, אתם צריכים שיהיה לכם פרופיל אישי ממותג בלינקדאין, כך שכשלקוח פוטנציאלי קורא אותו הוא ירגיש מהרגע הראשון שהגיע למקום נכון, שהוא הגיע למומחה/ית שיודע מה הבעיות שמטרידות אותו, יודע איך הוא מרגיש, ויודע לתת מענה לכל הבעיות הללו.

2 להרחיב את רשת הקשרים בלקוחות רלוונטיים
זה אומר שעליכם לברר מי הם הלקוחות הטובים עבורכם (לא כל מי שמשלם הוא מתאים), לדעת לעומק את המאפיינים של הלקוחות הטובים (תפקיד, גודל חברה, תעשייה, שנות ותק), למצוא אותם בלינקדאין וליצור אתם קשר אישי שיוביל לקשר בעולם האמיתי מחוץ ללינקדאין.

3 להעלות תכנים איכותיים על בסיס קבוע
בנוסף, להגיב לפוסטים ומאמרים ולשתף בתכנים שקראתם. המטרה להיות נוכחים במודעות של הלקוחות הפוטנציאליים. בכל פעם שאתם מעלים תכנים, הם נחשפים אליהם, מה שמגדיל את הסיכוי שברגע שיהיה להם צורך במה שאתם מספקים, אתם תהיו בין הראשונים לקבל פניה.

כדי להתרשם מהעוצמה של לינקדאין, די להסתכל בסקר שבוצע ע”י חברת Hootsuite ב- 2019 על פי הסקר:

45% מבעלי הפרופילים בלינקדאין הם מנהלים בכירים.

94% אחוז מהמשווקים בתחום ה־B2B במדיות החברתיות משתמשים בלינקדאין כדי לפרסם תוכן (לעומת 77% בפייסבוק וביוטיוב, ו־61% בגוגל).

91% מהמנהלים מדרגים את לינקדאין כבחירה הראשונה שלהם לתכנים רלוונטיים מקצועיים,

80% מהלידים הנוצרים מפעילות ברשתות החברתיות, מקורם בלינקדאין.