created by freepik on www.freepik.com

עשרת הדברות לחיפוש עבודה באופן דיסקרטי

חיפוש עבודה דיסקרטי בעודכם עובדים ומועסקים הוא עניין מורכב, אך זו הדרך הטובה ביותר לטיפוס במעלה הקריירה, בלי להפסיד הזדמנויות ובעיקר כסף. כדי לחפש עבודה מבלי לפגוע בתפקיד ובתפקוד הנוכחי קיבצתי עבורכם מספר טיפים שיוליכו אותכם בכוון הנכון בתהליך ההשמה של עצמכם:

1המעגל הראשון
דאגו לעדכן את הקרובים אליכם ואת אילו עליהם אתם סומכים כשאתם מתחילים לגשש. הסטטיסטיקה היא שבכל יום 74% מאוכלוסיית השכירים פתוחים לשינוי ולקבלת הצעות קריירה חדשות. ידעו את הקשרים האמונים עליכם שאתם מחפשים, עדכנו אותם שזה דיסקרטי כדי שיהיה זהירים בעם מי הם חולקים את המידע.

2פנו זמן
מציאת זמן לחיפוש משרות מבוקשות ומתאימות יכול להיות קשה בעיקר אם אתם עובדים משרה מלאה. אם תקדישו שעה ביום לפני העבודה ושעה אחרי בכל יום, תתפלאו לראות כמה תספיקו. בשישי ושבת הוסיפו שעתיים כל יום לחיפוש משרות. אל תבזבזו זמן על לוחות מודעות המוניים, התמקדו באתרי הקריירה של חברות, טרגטו מקבלי החלטות בלינקדאין ומנהלי HR ופנו אליהם להציג את עצמכם. הפעולות האלה יולידו את הדיבידנד הכי טוב בזמן הכי קצר.

3לשמור על דיסקרטיות
ישנן דרכים לשמור על החיפוש שלכם בשדות אחרים בדיסקרטיות, התחילו בכך שתשמישו את הפרמטר בלינקדאין המצביע על כך שאתם מחפשים עבודה. אנשים מהחברה שלכם לא יוכלו לראות שהפרמטר דלוק. כך יוכלו מגייסים לראות שאתם בחיפוש. לפני כן כמובן הביאו את הפרופיל שלכם למצב שהינו פרופיל מצוין ומעודכן.

בעת עדכון הפרופיל כבו את הפרמטר המראה לרשת שלכם שאתם מבצעים בו עדכונים. (פרמטרים אילו ניתן לעדכן ב Settings & privacy).

התחברו לאנשים שונים וצרו רשת משמעותית בלינקדאין, היו חשופים לאנשים שאולי ירצו בעלי תפקיד כמותכם, התחברו לאנשים מחברות בהן תשמחו לעבוד, גם אם אין בחברות אילו עדין משרות שנראות מתאימות.

אם אתם מחפשים בדיסקרטיות אני ממליצה לא לשלוח קורות חיים למשרות שאינכם יכולים לזהות מי החברה. רק אם הארגון גלוי אפשר להתחיל לחשוב איך מעבירים קורות חיים ועדיף באמצעות חברת השמה / הד האנטר או חבר.

 

4עשו את השיעורים שלכם בבית
זה נראה ממש הגיון פשוט אך בכל אני בכל זאת מדגישה – בצעו את חיפוש העבודה שלכם בבית ועל חשבון השעות שלכם. ככל שזה מפתה להשתמש בזמן ההפסקה, צהריים או זמנים בהם אין הרבה אנשים במשרד, אל תעשו את זה. קבעו לכם חוק להפריד בין זמן העבודה לזמן חיפוש עבודה. להרבה חברות ובעיקר בחו"ל תוכנה המאפשרת בדיקה של האתרים בהם אתה גולש בזמן העבודה. כמובן מומלץ לא להשתמש במייל של הארגון או בפקס או הכל אמצעי תקשורת אחר של מקום העבודה.

5הלבוש שיסגיר אותכם
אם אתם אמורים ללכת לראיון והוא לפני בתוך או אחרי העבודה, אל תופיעו לעבודה עם מראה שיסגיר אותכם. אם תופיע עם חליפה, או במראה יותר מהודר, או מהוקצע, אם תופיעי בבגדים יותר מייצגים מאופרת ועם פן, מראה שהוא שונה מהמראה הרגיל, זה פשוט יהיה שקוף שאתם מחפשים עבודה. קחו איתכם בגדים חלופיים ומצאו מקום להחליף בגדים לפני הראיון מחוץ למשרד. וכשאתם חוזרים, חזרו לבגדים איתם הגעתם בבוקר. לא תאמינו כמה נופלים בנקודה זו.

6ראיונות, לא בשעות העבודה
ממליצה לבקש שהראיונות יתקימו על זמנכם החופשי ועדיף מחוץ לשעות העבודה. למרות שזה נראה לכם לא טריוויאלי, מגייסים רבים רגילים לבקשה זו. בקשו לקבוע את הראיון לפני העבודה, בהפסקת צהריים או אחרי, מנפו את זה לטובתכם והגידו שאתם לא רוצים לפגוע במקום הנוכחי , מה שמראה על נאמנות, מקצוענות ואינטגריטי.

אם מעסיק מתעקש לבצע ראיונות במשך היום, תשקלו לקחת באותו יום חצי יום או יום חופש. אתם יכולים לקבץ ראיונות ליום מסוים בו לקחתם חופש כדי לא לגרום לחשדות במקום הנוכחי. זה בעיקר נכון אם דפוס ההתנהות שלכם הוא להיות במשרד כל היום ונמשך כך בלי חריגות.

כיוון שאני מראיינת הרבה מאוד אני מודעת לכמה זה קשה, התשדלו לכל הפחות. אני מראיינת בכירים ואנשי מכירות שרגילים להיות מחוץ למשרד וכך אין סכנה אמיתית לחשיפה.

7ממליצים אמינים ודיסקרטיים
אם תהליך חיפוש העבודה דיסקרטי המנעו כמובן מלתת ממליצים כלשהם ממקום העבודה הנוכחי. בקשו מהחברות בהן אתם מתראיינים לא ליצור קשר עם אנשים ממקום העבודה הנוכחי. (טריוויאלי? – ממש לא).
מצו את הקשרים עם אנשים שעבדו איתכם בעבר, ומכירים את ההצלחות בצד המקצועי שלכם. אנשים שעבדו איתכם וראו אותכם במיטבכם. בקשו המלצות ו endorsements בפרופיל הלינקדאין שלכם, כדי שתוכלו לכוון מעסיקים פוטנציאלים לשם.

 

8היו חיוביים
כשאתם מחפשים עבודה עטפו את עצמכם במחשבה חיובית, בהתעלם באיך אתם באמת מרגישים כלפי המעסיק הנוכחי, או מעסיקים קודמים, אל תלכלכו עליהם ואל תדברו עליהם באופן שלילי. זה יציג אותכם באור חיובי, ואפילו עשוי ליצור הבדל ממועמדים אחרים. אין זה אומר שאי אפשר להצביע על חוסר שביעות רצון ממקום עבודה קודם, אך יש דרכים מכובדות איך להגיד זאת.

9להמשיך לעבוד ומתוך מוטיבציה
לפעמים קשה לשמור על מוטיבציה במקום העבודה הנוכחי כשכבר מקבלים החלטה לזוז. תזכרו שאתם צריכים להמשיך להצליח ולהשקיע מכמה סיבות: אם הביצועים ירדו המעסיק הנוכחי יבין שקורה משהו והזרקור יופנה כלפיכם ולאו דווקא במובן החיובי, כמו כן אתם עושים תהליך דיסקרטי מסיבות כלכליות, אם אתם מקבלים שכר תדאגו לתת למעסיק את מה שמגיע לו בעודכם שם – את ההשקעה וההשתדלות שלכם.

גם כשתמצאו עבודה ותתפטרו עדיף שזה יהיה ממקום של הערכה ויכולת לתת המלצה טובה עליכם.

אז למרות שקשה לפעמים באמת תשתדלו. (וגם תרגישו יותר טוב עם עצמכם)

10היו כנים עם עצמכם
ולפני הכל, לפני שאתם עושים את הקפיצה ומחפשים תפקיד אחר, שבו וחשבו לעומק מדוע אתם עושים זאת, נתחו את המצב והבינו האם זו מחשבה נכונה קדימה או האם זו בריחה מסיטואציה לא נעימה. אם זו בריחה, האם עשיתם הכל כדי להתמודד איתה, לטפל בה ולשפר אותה. אני רואה כל כך הרבה אנשים שרוצים לעזוב מהסיבות הלא נכונות. האם עשיתם הכל כדי לפתור את הבעיה, האם בחנתם באמת האם זה אתם או הארגון, אתם או המנהל, האם בחנתם את כל הדרכים לשפר את המצב.

היו כנים עם עצמכם ובעיקר בוגרים , מתוכננים ומציאותיים לבדוק להבין את השוק ולהחליט מתי לממש את חלומכם.