by drobotdean from freepik.com

דרכים להפוך למומחים ומובילים בתחומכם

ביסוס מעמדכם כמומחים ואוטוריטה בתחום עיסוקכם הינו תהליך המצריך מאמץ, רצינות, השקעה והתמדה ובעיקר סטנדרטים גבוהים.

הנה 8 דרכים שיסייעו לכם לבנות קריירה ומוניטין של מומחים ומובילים בתחומכם.

1. עסקו בתחום שמעניין ומסקרן אתכם.
הקריירה שלנו היא חלק מרכזי בחיינו, וקיים קשר הדוק בין מידת האושר שאנו חווים בחיים לבין מידת הסיפוק וההנאה מהעבודה שלנו. ככל שמידת העניין והלהט מהעשייה שלנו תעלה, כך תהפוך העבודה למהנה ומשתלמת יותר עבורנו וסביר מאוד שנצליח בה. נסו לחשוב מה התחום שגורם לכם תחושת התלהבות ורצון להיות מובילים בו, ומצאו דרך להפוך אותו לקריירה.

2. מתן ערך
מצליחנים בוחרים לתת ערך מוסף לאחרים ללא ציפייה לתמורה וללא חשש שלא יקבלו חזרה. ככל שתייצרו יותר ערך ותעזרו ליותר אנשים ועסקים להצליח ולשגשג, כך יגדל הסיכוי שהם ירצו לעזור לכם להצליח בקריירה ובחיים.

פתחו הרגלי נתינה וחשבו תמיד כיצד אתם יכולים לתת, יותר מלקבל, גם אם הנתינה כרוכה בעוד מאמץ מצדכם, כך תעלו את הערך שלכם ותיתפשו על־ידי הסביבה כאנשים משמעותיים, מועילים, נדיבים, מקצועיים – ותבלטו מעל אחרים.

3. התמקדו בחוזקות שלכם
כל אחד מאתנו טוב וכישרוני בתחום מסוים. ובכל זאת הנטייה הטבעית של רובנו היא לנסות ולשפר את התחומים בהם אנחנו פחות טובים. החוכמה היא לפעול להיפך – להתמקד בפעולות שבהן אנחנו טובים ולהשקיע את מירב המאמצים בשיפורן.

זהו את התחומים החזקים שלכם, בהם קיימות לכם יכולות וכישורים גבוהים שאחרים יהיו מוכנים לשלם לכם תמורתן והשקיעו בפיתוח ובשיפור אותן התכונות עד שתהפכו מלהיות טובים למעולים בהם.

4. צרכו תוכן מקצועי
כל הידע שאתם צריכים כדי להצליח בתחומכם קיים ונגיש במקורות מידע רבים כמו ספרים, מאמרים, פודקאסטים הרצאות ועוד. ככל שתתמידו להעשיר את הידע המקצועי שלכם, כך יגדל היתרון היחסי והשווי שלכם כמומחים בו. הקצו פרק זמן של כשעה ביום לצריכת תוכן מקצועי ואיכותי בתחום העיסוק שלכם. לאורך זמן התוכן שתצרכו יהפוך לידע ותובנות שיאפשרו לכם להיות מובילי דעה.

5. למדו מהטובים ביותר
אחת הדרכים היעילות ביותר להפוך למומחים בתחומכם היא ללמוד ממומחים אחרים ומצליחים בתחום, כאלה שכבר השיגו תוצאות דומות לאלה שאתם שואפים לייצר לעצמכם. זו הדרך המהירה והטובה ביותר לצמצום עקומת הלמידה והאתגרים שצפויים לכם בדרך להצלחה. אתרו את האנשים הטובים ביותר בתחום העיסוק בו אתם מעוניינים להוביל ומצאו דרך ללמוד מהם.

 

6. השקיעו בהכשרות מקצועיות
הסמכה ותעודה מקצועית ממוסד מכובד יכולה רק להוסיף למוניטין שלכם כמומחים ותמתג אתכם כאנשים שמשקיעים בעצמם ובהתפתחות האישית והמקצועית שלהם. כיום ניתן לבצע קורסים והכשרות גם באופן מקוון ולקבל הסמכות מקצועיות ממוסדות נחשבים. ניתן להיעזר בפלטפורמות בתחום ההכשרות המקוונות כמו UDEMY.

הגדירו יעד מקצועי לבצע לפחות הכשרה מקצועית אחת ברבעון.

7. השקיעו בשיווק ובמיתוג אישי
לא משנה כמה אתם מוכשרים וטובים בתחום העיסוק שלכם, אם אף אחד לא יודע זאת ולא חושב עליכם כמומחים. מיתוג אישי הוא שם נרדף למוניטין המקצועי שלכם, ומתייחס לאופן שבו אחרים חושבים עליכם ותופסים אתכם כאנשי מקצוע. תנסו לחשוב כמו איזה מותג הייתם רוצים להיתפש, מהו משקף? מהם הערכים שלו? מה אחרים חושבים עליו? ומהו הערך שהוא מביא לשוק העבודה?

הקפידו על פעילות תכופה ברשתות החברתיות ובמדיות הרלוונטיות (כמו לינקדאין) והגישו  את המסר שלכם באופן ייחודי ושונה מזה של מומחים אחרים בתחומכם.

 

8. צרו הישג משמעותי
קשה להוכיח את היכולות שלכם רק בדיבורים, לעומת זאת הישגים ותוצאות יעשו את העבודה עבורכם. נסו לקחת על עצמכם לפחות פרויקט אחד גדול ומשמעותי בו תהיו גורם חשוב ומוביל כחלק מהצלחת הפרויקט. ככל שיופיעו בפורטפוליו שלכם יותר הישגים משמעותיים ומרשימים להם זכיתם להכרה, כך הם יהפכו לנכסים שיעידו עליכם כמומחים ומובילים בתחומכם.