by macrovector on freepik.com

שלושת החוקים האנרגטיים של הכסף

אחד האתגרים המשמעותיים שכולנו פוגשים בתקופה האחרונה עוסק בכסף, או במובן המצומצם שלו – בהתנהלות ואף בהישרדות הכלכלית לאור משברי הקורונה.

חלק קטן מהכלים יוצאי הדופן של 'העיצוב האנושי', שמאפשרים לנו להביט על אנרגיית הכסף בחיינו, להבין מה מנהל אותנו (וברוב הפעמים מעכב או מכשיל אותנו) ולבחור איך לפעול ממקום של שפע והצלחה.

מהו כסף?

כסף הוא אמצעי חליפין שנועד לפשט את פעולות הקניה, המכירה והתשלום עבור הסחורות והשירותים שאנו מקבלים או מעניקים.

במהפכה החקלאית, לפני כ-10,000 שנה היו אלה הגרעינים והתבואות ששימשו ככסף. לאחר מכן הופיעו נחושת, כסף וזהב אשר הפכו לאמצעי התשלום המקובלים.

במאה ה-11 לפנה"ס החלה להופיע בסין מערכת הכספים המסודרת בניהול המדינה, ומאז היא ממשיכה להתפתח, כאשר ערכו של הכסף בכל העולם מוגדר מתוקף חוק מדינה.

שוק הכסף הוא שוק של היצע וביקוש, והוא משפיע ומושפע משוק הסחורות ומגורמים נוספים כגון שערי ריבית ובנקים מרכזיים.

כיום מרבית הכסף בעולם הוא בסה"כ רישום דיגיטלי ואין לו כל ייצוג פיזי. בנוסף, ערכו נובע מכך שבמערכת החברתית-כלכלית יש הסכמה על ערכו, ולגיטימציה למסחר בו תמורת שירותים ומוצרים.

מהו כסף באמת?

בנוסף לכל ההסברים, חשוב להבין שכסף הוא אנרגיה.

האמירה הזו לא מפתיעה את כל מי שעוסק בהתפתחות אישית ורוחנית, ומבין את העולם בו אנו מתנהלים. אבל עדיין רבים לא הגיעו למקום שבו הם מפנימים את העובדה הזו, או יודעים מה לעשות איתה.

כסף הוא ייצוג אנרגטי של המוצר או השירות.

כסף הוא ייצוג אנרגטי של המשמעות, המחשבות, האמונות, הרצונות של האנשים שמשתמשים בו.

כסף הוא ייצוג של מה שאנו חושבים על עצמנו, על ערכנו, על המוצרים ועל השירותים שלנו.
מכאן, כסף הוא ייצוג של הערך (כולל הערך העצמי) שלנו בעולם.

ואת זאת יש לזכור – הוא רק ייצוג שנכון לנקודת זמן מסויימת.
בכל נקודת זמן אחרת הייצוג שלו יכול להשתנות.

אם, לדוגמה, מאמן עסקי מרגיש שאינו מספיק מנוסה, או שהוא מעריך את עצמו בפחות מאחרים, הוא יתמחר את השירות שלו בייצוג כספי נמוך. ברגע שהוא ירגיש ויחשוב שהוא מספיק טוב – התמחור שלו בכסף עבור אותה שעת עבודה יעלה.

כלומר – כסף מייצג את המחשבות שלנו על עצמנו ועל העולם!

ומחשבות הן אנרגיה טהורה.

הן אלו שיוצרות מציאות, בין אם מציאות רצויה או מציאות שאינה תואמת את השאיפות שלנו.

איך רותמים את האנרגיה של הכסף להצלחה עסקית וכלכלית?

מכיוון שכסף הוא משאב חיוני לחיים על פני האדמה, החיים החומריים שפועלים דרך חמשת החושים, יש התייחסות רבה בצורות שונות אל כל הפרמטרים שהוא מייצג. 

ניתן לפגוש מאמנים רבים המלמדים איך לרתום את תת-המודע כדי לשנות אמונות על כסף (כמו: 'כסף לא גדל על עצים', 'כדי להתעשר צריך לרמות או לדרוך על אחרים', 'אין לי יכולת לעשות הרבה כסף', 'אם אהיה עשירה אנשים יקנאו בי ויתרחקו ממני' ועוד ועוד…).

ניתן לפגוש מאמנים ויועצים רבים העוסקים בנושאים הקשורים לכסף כמו: תימחור, התנהלות כלכלית נכונה בבית, השקעות מסוגים שונים, ניהול סיכונים, הלוואות, הנהלת חשבונות ועוד ועוד. כל אלו תחומים מוכרים וידועים בעולם של הכסף.

אולם, מעטים האנשים שעוסקים באנרגיה של הכסף.

בלי הבנה אנרגטית של מערכת היחסים שלנו עם כסף (כלומר – השדה האנרגטי האישי עם השדה האנרגטי הקולקטיבי) נתקשה לשפר את מצבנו הכספי, גם אם נכניס לראשנו הרבה ידע. ידע הוא רק חלק מיצירת השינוי המבוקש.

כמה עקרונות חשובים על כסף, שיעזרו לכם לשפר את זרימת השפע לכיוונכם:

כדי לקבל כסף עליכם לאהוב כסף

כן, זה אולי לא ממש מתכתב עם חלק מתפיסות העולם של ה"פוליטיקלי קורקט", מה שראוי לדבר עליו ומה שראוי להסתיר, אבל זו האמת.

כדי שכסף יגיע אליכם עליכם להעריך אותו, לשמוח בו, לטפל בו כשורה.

אם מגיע אליכם כסף, ואתם מייד ממהרים להיפטר ממנו, או שהוא איכשהו "זולג לכם בין האצבעות", אם אתם נוטים לבזבז אותו על דברים לא נחוצים, ולהיות פעם ועוד פעם בתחושה ש"כסף לא מתחבר אלי" – הוא לעולם לא יישאר אצלכם.

כמובן שלכל אחד יש את נקודת המוצא האישית שלו, הן מבחינת תזרים המזומנים והן מבחינת עלויות המחיה או עלויות ההתנהלות הכספית, ואין הכוונה "לנפנף" בכסף שלכם כלפי חוץ, אלא בהתייחסות שלכם, בתוככם, לכסף.

עצרו לרגע ובדקו עם עצמכם עד כמה אתם שמחים בכסף שמגיע אליכם, עד כמה אתם מעריכים את האנרגיה הזו שמאפשרת לכם לצמוח, לגדול, להתפתח. שאלו את עצמכם עד כמה אתם מוקירים אותו, מטפלים בו יפה ומתייחסים אליו כאל משאב שתומך בצמיחה שלכם.

אנשים רבים לא יודעים לעצור ולהעריך את הכסף.

ברגע שמגיע אליהם סכום מסויים דרך עיסקה, לקוח, הצלחה, מכירה, הם מיד ממשיכים אל היעד הבא, זה שכרגע לא נמצא, ולכן אינם מעריכים את מה שמגיע, ונמצאים כל הזמן במרדף אחר מה שאין להם.

חוק אנרגטי מספר 1: כדי שהכסף יישאר אצלכם, עליכם לאהוב אותו ולהעריך אותו.

כסף חייב להיות בתנועה

גם את החוק הזה מעטים בלבד מכירים. 

חשוב להבין שכסף הוא אנרגיה, ואנרגיה לעולם אינה סטטית. היא תמיד רוטטת, נעה, משתנה, באה והולכת. אי אפשר לאגור אנרגיה, בעיקר מהסיבה שיש כמות מסויימת של אנרגיה ביקום, והמקסימום שניתן לעשות הוא להתמיר אותה לצורות אחרות של אנרגיה (הסברתי על כך בהרחבה במאמר "חוקי היקום" שפורסם כאן).

כדי לקבל כסף עליכם להוציא כסף.

ועליכם להוציא אותו על דברים שמהנים אתכם, חשובים עבורכם, מעשירים אתכם. כך תפנו מקום לכסף חדש להגיע אליכם.

מכיוון שמדובר באנרגיה, אם תאגרו ותאגרו בסופו של דבר לא יישאר מקום לכסף חדש להיכנס, ויפסיקו לזרום אליכם הצעות חדשות, לקוחות חדשים, פרוייקטים מצמיחים.

שאלו את עצמכם מדי פעם – איך אני מפנה מקום לכסף חדש להגיע אלי? איך אני משקיעה בהתפתחות שלי? איך אני מאותת ליקום שאני לא תקוע במקום אחד, אלא שאני מקבל ומעניק, וכל הזמן נע אנרגטית, מתפתח, מתקדם, מצליח ועוזר לאחרים להצליח גם כן?

חוק אנרגטי מספר 2: אנרגיית הכסף נמצאת כל הזמן בתנועה.

הרחיבו את המיכל

אנשים רבים מבקשים בימים אלו הגדלה של הכנסה, יותר כסף כדי להתמודד עם המצב המאתגר שחלקנו נקלענו אליו, או לאו דווקא בגלל "המצב" אלא מהסיבה הפשוטה שרוצים להרוויח יותר, וזה נפלא!

אבל הנה שאלה שעליכם לשאול את עצמכם: כמה כסף אני יכול/ה להכיל?

נדמה שהתשובה פשוטה, נכון? אני יכול/ה להכיל כמה שיותר, שרק יגיע…

אבל האמת היא שזה לא נכון.

יש לכם יכולת לספוג כמות מסויימת של אנרגיה של כסף אל תוך השדה שלכם, בדיוק כמו כל מיכל. יש מיכל שיכיל ליטרים רבים של מים, ויש מיכל שיכיל רק כמה מל"ל.

כאשר אנו אוחזים ביד כוס, אנחנו לא חושבים לעצמנו כמה חבל שהיא לא מסוגלת להכיל יותר מגודלה. אנחנו פשוט מקבלים את המגבלה שלה.

אבל כאשר מדובר בבני אדם, יש להבין שלכולנו יש שדה אנרגטי המכיל תדרים שונים.

התדרים הללו הם תוצאה של האנרגיה שהמחשבות שלנו יוצרות, והן מעצבות את גודל המיכל שלנו.

כלומר – ניתן להגדיל את המיכל בעזרת שינוי התדר של המחשבות.

ישנם אינספור כלים שתומכים בשינוי התדרים האנרגטיים (גם הלא מודעים!) אשר אנו משדרים ומעצבים בעזרתם את השדה שלנו. ביניכם: אופונופונו, NLP, מדיטציה, דמיון מודרך, ספורט ועוד.

נכון, זה דורש עבודה, אבל התמורה ממש משתלמת!

חוק אנרגטי מספר 3: כדי לשנות את כמות הכסף עלינו לשנות את גודל המיכל.

לסיכום

מספר שאלות שיכולות לעזור לכם לזהות את המקום בו אתם עומדים ביחס לכסף בחייכם:

1

האם הרעיונות וההשראה שלכם להתמודד עם אתגרים כספיים מחוברים למה שמתאים ונכון עבורכם, או שאתם פועלים לפי הכוונה ואמונות של אחרים ('הלוואה זה מסוכן', 'חייבים פרסום ממומן')?

2

האם אתם בספק לגבי היכולת שלכם לקבל אהבה, ועושים פעולות שאינן נכונות עבורכם רק כדי לקבל מילה טובה (למשל: להעניק את השירות שלכם בחינם בגלל "המצב" למרות שאינכם מרגישים עם זה נוח)?

3

האם אתם מנסים להוכיח לאחרים את הערך שלכם כדי לקבל הכרה, גם כשזה בא על חשבון הרצונות שלכם (לדוגמה: להתחייב לעשות משהו שאתם לא באמת רוצים רק כדי לקבל הערכה מאחרים ולהרגיש יותר "שווים")?

4

האם יש תחומים הקשורים לכסף בחייכם המונעים מפחד? ואם כן – כיצד ניתן לשחרר את הפחד? מומלץ לפרוט את הפחד לחלקים קטנים, ואז לראות שכפחדים קטנים שפותרים אותם אחד אחד, הם לא נראים כל כך מפחידים.

5

האם אתם מעצבים במודע את האנרגיה הרגשית סביב כסף ותודעת שפע בחייכם? הרגש הוא מה שבאמת מכוון אותנו בחיים. אנשים קונים עם הרגש ומצדיקים את זה עם ההיגיון. לכן, שימו לב לתדר הרגשי שלכם בכל פעולה שאתם עושים. אם זה תדר מכווץ, לחוץ, מתוח – עצרו ובחנו שוב את המצב.

 

ענו על השאלות, והטמיעו את חוכמת האנרגיה של הכסף בכל צומת של בחירה או החלטה שתעשו.