הענן-מדהים-אבל-למה-לא-כולם-שם

Designed by Pixabay

הענן מדהים, אבל למה לא כולם שם?

נראה כי אחת מהמילים הטרנדיות של שנת 2021 תהיה "הענן". עולם הענן הוא מקום עם שלל פתרונות מחשוב רבים כמו אוטמציה של תהליכים, אחסון יעיל, גישה מרחוק לעובדים וחסכון בשירותים שונים.

אם כי למרות הרעש והבאז סביב הטכנולוגיה זאת נראה כי לא כולם עדיין מוכנים להיות שם. בואו ננסה להבין למה…

חיים בתקופת שרידות ולא של הוצאות…

יש אשר בוחרים להסתכל על הנושא כהוצאה שלא בטוח שהם יכולים להרשות לעצמם, נכון יש להשקיע כסף ויתכן ואף לא מעט, אבל דמיינו לכם שאתם מתעוררים בוקר אחד ורואים על מסך המחשב הודעת נעילה המלווה בדרישת כופר רצינית ?

אין ספק שבתקציב אשר תוכנן מראש לא השארנו כספים לדברים זדונים מסוג זה ויתרה מכך בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על חברות ועסקים קטנים וגדולים כאחד שנופלים למתקפות סייבר.

כפי שראינו בעבר אין מישהו שאיננו חסין למתקפות ולכן חשוב שננקוט באמצעיי בטחון.

אחד מאותם אמצעיי בטחון הוא לשים לב אצל מי אנחנו מפקידים את המידע שלנו.

לצורך הדוגמה בואו נדמיין שאנחנו האקרים שמעוניינים לפרוץ לעסק ולגנוב מידע וכמה דקות לאחר מכן לדרוש דרישת כופר.

באיזו מטרה נבחר?

במטרה שבה המידע נמצא בידיים פרטיות או במטרה שהמידע נמצא ומאובטח אצל אמזון או גוגל למשל?

מבחינת הפורץ האפשרות ה-1 היא הטרף הקל יותר ולשם הוא ישאף לפרוץ.

המפתח נשאר אצלי!

מכירים את זה ששוכרים רכב ועולה השאלה מי ייקח את ההגה?

יש את אלה שתמיד רוצים להרגיש בשליטה והם אלו שקופצים ואומרים ללא היסוס: אני נוהג/ת!

כך גם בנושא של בטיחות , ישנם אנשים אשר לא מוכנים לתת את הביטחון למישהו אחר.

ולשם כך יצרני הענן המציאו את הענן הפרטי.

מה הוא הענן פרטי?

חשבנו שענן זה ישר לתוך סביבה חיצונית ופומבית… ובכן זה נכון יש גם סביבות ענן כאלו אבל יצרניות הענן הבינו שיש גם צורך ביצירת סביבות ענן פרטיות כלומר סביבות ענן שינוהלו בתוך חברה.

עדיין מבולבלים? בואו נסביר:

דבר ראשון שאתם נכנסים לביתכם אתם נועלים את הדלת אחריכם כדאי להרגיש בטוחים שהאזור הוא בטוח ופרטי ולא נגיש לציבור ולקהל הרחב. זהו בדיוק הענן הפרטי.

איך הענן יכול לעזור לי בתוך הסביבה הפרטית שלי?

עכשיו אתם בבית ואתם מסתכלים על המטבח עם הכלים או על החדר שינה עם הכביסה והבגדים לקפל.

דמיינו שהייתה קיימת איזושהי דמות מרי פופינס' כזאת שעושה לכם סדר ברגע, דמות אשר מקפלת בגדים וגם מכינה את האוכל במהירות וגם דואגת לשטיפת הכלים ועוד שלל דברים מדהימים.

הענן הפרטי, יכול להיות מרי פופינס', דמות מדהימה שיכולה לעשות קסמים ולייעל דברים בתוך הבית שלכם, רק שבמקרה של הענן הוא לא מקפל בגדים ומסדר ארוחת בוקר אלא הוא משתמש ביכולות שלו לעשות דברים כמו: לאחסן מידע מסודר, להוריד עומסים הקיימים ברשת או לסדר לי את הקוד כך שהמוצר שלי ירוץ ללא בעיות.לא תמיד זול אבל בהחלט יכול לעזור לי.

מה אני צריך את הכאב ראש הזה?

הענן הוא באמת יכול להיות לא זול אם לא מפקחים על זה אבל גם לזה יש פתרון.

בואו נחזור לדוגמא של הבית, לצורך הדוגמה אנחנו רגילים לקבל חשבון מים של 100 ₪ לעומת זאת אם נשאיר את הברז פתוח והמים ימשיכו לזרום אכן נקבל חשבון מים גבוה יותר ממה שאנחנו רגילים.

דמיינו שאתם שכחתם לסגור את אותו הברז וברגע שכמות המים בברז עברה את 60% מהצריכה הרגילה שלכם מגיעה איזשהי דמות שהיא כמו שעון מעורר ומתריעה על כך שהמים פתוחים ובמידה ונמשיך ככה נעבור את הצריכה היומית/חודשית שלנו.

נהדר נכון?! אז במציאות של ימינו אמנם לא קיימת דמות שכזאת ואין גם ממש שעון מעורר כזה בשירותים של חברות המים אבל קיים שירות מסוג זה אצל יצרניות סביבות הענן וככה למעשה אנחנו לא צריכים לפקח בצורה יותר מדי הדוקה על הצריכה.

סיכום

הדבר היפה בסביבות הענן שהיום קיימים פתרונות מתאימים לכל עסק או חברה ללא קשר לגודלם או לתחומם וככה למעשה אפשר למצוא משהו שמתאים לנו, בהתאם לדרך שבה אנו פועלים.

זכרו ,המשפט: "הראש שלך בעננים…" הוא מחמאה ולא ביקורת!

סיכום

הדבר היפה בסביבות הענן שהיום קיימים פתרונות מתאימים לכל עסק או חברה ללא קשר לגודלם או לתחומם וככה למעשה אפשר למצוא משהו שמתאים לנו, בהתאם לדרך שבה אנו פועלים.

זכרו ,המשפט: "הראש שלך בעננים…" הוא מחמאה ולא ביקורת!