created by freepik.com

הומיאופתיה כעזרה ראשונה

כל בית יכול להרכיב "ערכת עזרה ראשונה הומיאופתית" קטנה ופשוטה ביותר לתפעול. ערכה כזו תציל אתכם ממצבים לא נעימים ובסיועה תרגישו טוב במהירות וביעילות.

הקיץ – כמה שהוא משמח, מזמין לנו הרבה פעמים התמודדויות לא משמחות במיוחד.  הימים ארוכים, הילדים בחופש – לא תמיד בחפיפה עם ההורים.
מזג האוויר טוב ואפשר להסתובב רוב שעות היום בחוץ.  אנחנו הולכים לבריכה לים ואז לבריכה. אכלים בחוץ בבתי קפה, בדוכני רחוב, במסעדות… חגיגה.
כאשר חוזרים הביתה אחרי הפעילות (התסריט המועדף) מגלים את "המזכרות", הילדים עקוצים שרופים משמש ו/ או חבולים, עם כאבי בטן או ראש או גם וגם.

בעזרתן האדיבה של כמה רמדיז (הכנות הומיאופתיות) נפלאות, כל בית יכול להרכיב "ערכת עזרה ראשונה הומיאופתית" קטנה ופשוטה ביותר לתפעול. ערכה כזו תציל אתכם ממצבים לא נעימים ובסיועה תרגישו טוב במהירות וביעילות והיום ייזכר כחוויה משובבת.

תיאום ציפיות
כל מה שמוצע בכתבה זו מיועד לפגיעות ומכאובים סבירים. כמובן שאם ישנו מקרה אקוטי של איבוד הכרה, תאונת דרכים יש לפנות למיון ומהר!

מעט על הומיאופתיה
הומיאופתיה היא רופאה המעניקה פתרונות מדויקים וטבעיים למגוון קשיים – פיזיים, רגשיים אקוטיים וכרונים בכתבה זו שהיא הראשונה בסדרה של שלוש כתבות נתמקד במכאובים פיזיים ואקוטיים בלבד. הומיאופתיה מתאימה לכל גיל, בטוחה ליישום גם בהריון ובלידה, אינה ממכרת ואינה כרוכה בתופעות לוואי כלשהן.

הבעיה הנפוצה ביותר בקיץ: הקאות ושלשולי קיץ

1 הסיבה העיקרית להקאות יכולה להיות – אכילת יתר – סביאה. זאת אומרת מצב בו ישבנו בבריכה, או יצאנו בערב ואכלנו יותר מדי בשילוב מנצח של אלכוהול שיוצר שוב תחושה מלאכותית של ריק בקיבה ומעודד אכילה נוספת לרוב מגוונת מדי והכמויות – גדולות ומשמעותיות. הערב או הלפנות בוקר יסתיימו איך לא –  בתחושה מבוחלת קשה ואף בהקאות, מותשות גדולה ותחושה כללית איומה למדי.
למצבים אלו תסייע לנו רמדי בשם

Nux vom
זוהי רמדי שכיחה ורמדי מדף ידועה למצבי "הנגאובר". הרמדי תסייע להקאה וריקון זריזים ולאחריהם תחושת הקלה וניקוי וגם תסייע בהשראת שינה שאחריה יגיע יום חדש בתחושה טובה.

2 אכילה של מזון מזוהם או מקולקל, זיהום חיידקי ויראלי או טפילי וגם אלרגיה למזון או תופעות לוואי של תרופות. התחושה תהיה בחילה וחולשה שאחריה יופיעו הקאות וגם שלשולים לסירוגין או ביחד. השלשול הוא הפרשה תכופה ומיימית והוא הדרך של הגוף להתמודד עם חומרים לא רצויים. השלשול עצמו יהיה לרוב חומצתי ואף ייצור כוויות על העור, המטופל יהיה קר למגע ויתלונן על קור למרות שבקור לוודאי שיהיה לו חום השלשול עצמו יהיה דליל ומיימי .

הימנעות
– על מנת להימנע ממצבים אלו רצוי לא לאכול אוכל שלא מכירים ובטח כזה שעמד בשמש הארצישראלית הקופחת.
– לנקות ידיים לפני ואחרי כניסה לשירותים (כן, גם לפני) .
– אם נכנסים לבריכה עם ילדים לוודא שהם יודעים לשחות ולא פשוט ישתו את מי הבריכה ואם הם לא יודעים לשחות אז שהפה לא ייכנס למים.
– להמעיט באכילת מוזנות בחוץ במקומות שלא נראים היגיינים.
– לא לאכול פירות שעמדו בשמש אפילו קצת, בייחוד מלון.
– להיזהר מדגים במקומות בהם הדגים אינם טריים ומבשר במסעדות דגים, לאכול בכל מקום את הדבר בו הוא מצטיין.

Nux vom נעשה מעץ אגוז הקיא Strychnine tree | Strychnos nux-vomica By Franz Eugen Köhler | Public Domain | 1914

אם בכ"ז נפגענו הרמדי שניטול: ARS
רמדי נהדרת לכל מצבי קלקול קיבה או וירוס בטן. היא תעודד את הגוף ליצר פעולת ניקוי זריזה מבלי להיעצר ליומיים שלושה, אשר תקל את התופעות הנלוות – חולשה, תשישות, קור, בחילה, כאבי בטן וחום. הרמדי תעביר את החולי בשליש עד חצי מהזמן שהיה לוקח לו אלמלא נלקחה.

יש לזכור שהסכנה העיקרית (ביייחוד אצל ילדים) בזמן שלשול היא לא השלשול עצמו אלא ההתייבשות שמגיעה בעקבותיו ולכן אפילו אם המטופל אומר שאינו צמא יש להשקות אותו, רצוי במשקאות שאינם ממותקים אלא להמליח אותם, למשל מים של מרק או מי אורז ( מבשלים בכמות כולה מסננים, ממליחים וגומעים).

בנוסף רצוי לעבור לתזונה שעיקרה הוא אורז לבן – שמכינים עם מעט שמן ומלח, בלי תבלינים. האורז הוא המאכל היחיד שלא מגרה את המעיים בנוסף אפשר לגוון עם קרקרים, בייגלה, צנימים ביצים קשות ומי שרוצה פירות אז רק בננה ותפוח ירוק מגורד.

אם המטופל מבקש לא לאכול כלום אין טעם להכריח אותו, העניין הוא נוזלים ולא מזונות. גם אחרי שהשלשולים עוברים רצוי לעשות יום מעבר טרם עוברים לתזונה רגילה ובכלל להמעיט באכילה ב-48 ש' אחר"כ.

יחד, נצלח את הקיץ בשלום! קיץ נעיר וממוזג.